18 juni 2013

My next tattoo

Ett bra tag nu har jag suttit och funderat på vad min nästa tatuering kommer bli. Sjöhästen Bibbi fastnade på min hals i mars 2011 och sen dess har det inte blivit något bläck på denna fattiga flickas kropp. Men nu börjar suget ta över, och hoppeligen börjar det rulla in lite mer pengar från och med hösten så jag kan sätta mig i tatueringsstolen igen.

Vad ska jag ha för nån tatuering då? Ja, det skulle ni bra gärna vilja veta! Jag kan ju börja med att säga vilka alla tatueringar jag har funderat på:
- en fenixfågel och orchidéekvist på sidan av vaden
- nåt slags inkamönster på foten
- födelsedatum i romerska siffror upp på axeln

Sen bestämde jag mig för att min nästa tattoo ska bli EN TEXT:
 Ungefär såhär! Fast bara: "Yesterday is history, and tomorrow's a mystery"
 Gillar denna font!
I så fall skulle "Yesterday" skrivas med samma font som "Learn", "is history" med samma font som "from the past" och "and tomorrow's a" med samma font som "for the future" och "mystery" med samma font som "prepare"
Gillar denna font. Intressantare när det är skrivet snett också!
 Sen hittade jag den perfekta - skulle bara ändra till "Yesterday is..." och "...and tomorrow's...". Fiffigt med pilarna! Tokgillar fonten också. 

Så den blir det eventuellt! Placering? Bak på axeln tänkte jag. Varför? Jo, för att jag alltid har varit ett kontrollfreak som hänger upp mig på saker som hänt för längesen. Har aldrig riktigt kunna glömma och förlåta. Har alltid behövt veta exakt vad som händer som näst för att inte flippa ur. Nyligen har jag lärt mig att komma ur denhär dåliga ovanan - och oj så skönt det känns! En påminnelse för mig själv, alltså. Dessutom finns textraden i denna sång, som jag ääälskar.

3 kommentarer: