21 maj 2013

Energinivå noll

Mycket smickrande bild på mig, I know! Men just sådär smickrande känner jag mig idag... 

Väckning 7:30, åt frukost, fixade mig, och bilade sen iväg till Jeppis. Skola mellan 9 och 15:30. Hade till att börja med en intressant föreläsning om barn och våld, och fortsatte sen med allra sista lektionen på BI, grupprocesser som kopplade tillbaka till vår allra första lektion. Skrev snälla saker om varandra så vi fick gå glada hem! Dessutom bjöd Sofie på äppelkaka, så det var riktigt toppen. Stannade ännu kvar en timme med klassresegänget och fixade ihop en presentation tills torsdag (nu hänger det då alltså på mig att jag kommer ihåg usb-minnet den dagen!)
Hanna och jag traskade iväg till SIA-kiosken på glass, eller ja, först åt jag två vårrullar som "middag". Satt och slickade i oss glassen för brinnkära livet och njöt av värmen och sommaren. Sen bilade jag iväg till Prisma för att handla lemoncurd till helgens experiment till tårta, och sen vidare till Jysk för att fråga var i hela friden min säng har hamnat. Inget spår av den ännu! Har den inte kommit nästa vecka ringer jag och skäller ut nån! 2-3 veckors leveranstid ska minsann inte betyda 4-5 veckor... Nå, som vanligt när jag är på Jysk så kom jag hem med en hel del fynd. 3xkorgar till klädrummet (2,50€/st), en klocka för 5€ och två "badmössor" (alltså lakan som har såndär insydda kanter att trä runt madrassen) till nya sängen. Å billit vart e! Sen iväg till AK för allra sista städningen. Hade skallebank, vätskebrist och värmeslag, men annars gick det väl bra... Lite sorgligt nog att det var sista gången! 1,5 år har jag grejat på där.

Nu ligger jag alltså crashlandad, helt döslut på soffan hemma i Jutas. Mamma syr gardiner, Kati målar dörrlister och pappa städar i köket. Själv har jag gett upp för idag, vet inte ens hur jag ska komma mig upp ur denhär soffan sen när det behövs... Komiskt att en läsare kommenterade igår att jag har så mycket energi, för idag straffar det sig verkligen! Tänkte fira med att knåpa ihop en snabbpresentation om Norge-resan, och  sen KOLLA TV-SERIER för första gången på.. ja, 4-5 veckor kanske!? Igår när jag tankade ner insåg jag att det var över tjugo avsnitt jag har att kolla! Härregud... Tur att jag är ledig två veckor efter dimissionen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar