24 februari 2013

Sympatikrapula

Vet inte om ni är bekanta med begreppet sympatikrapula (okej jag vet, det är faktiskt inte ett riktigt begrepp, men kanske ni hört det nån gång i alla fall), men det är åtminstone jag. Vet inte om det beror på ålderdom eller vad fan det är, men på senaste tiden har det nästan varit mer regel än undantag att jag vaknar med krapula-symptom på söndagar - även om jag varit helt nykter kvällen innan! Det lustiga är ju förstås att hur fakin mycket min andra hälft än har druckit så har han nästan aldrig krapula (det har ju i och för sig inte jag heller speciellt ofta men). Så jag antar att han på något vis överför det till mig under natten. För jag lovar, jag mådde helt bra och var klar i huvudet när jag gick och lade mig! När jag vaknade var jag dåsig och trött och lite vinglig i skallen... Haha!

För tillfället kollar jag skidning med ett halvt öga, övervakar Kalles Hornets i ugnen och snokar runt här på nätet. Har ätit risgrynsgröt och knäckebröd och ska strax ta sista biten av kladdkakan till efterrätt. Har också städat i princip hela hushållet, återstår bara att dammsuga och sätta igång en sista diskmaskin. Sen är det väl tänkt att vi ska på besök till the house of my dreams aka till Kalles fammo och faffa. Efter det blir det väl sedvanligt att skjutsa gubben till bussen till klockan fem och sen styra kosan mot Nykaabi för veckans andra ridtur. Imorgon börjar sportlovet och sista kandskrivningen på allvar då!
Gaad helpp mii.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar