3 februari 2013

Kvällsläget


Puhh vilken dag! Började med att kolla sista avsnittet Fringe från säsong 1. Skulle skriva på kanden, men hittade bara på massa annat trams, som att surfa runt på nätet, springa runt i lägenheten, fixa mat, läsa Aku Ankka, osv. Målet på en sida text nåddes just och just... Vet inte varför det gått så segt, kanske för att jag från början visste att det var det enda jag verkligen måste göra idag? Nå, klarade det hursomhelst, och kan nu konstatera att mitt första teorikapitel är så gott som färdigt (hittar alltid något att ändra på varje gång jag öppnar dokumentet...).

För att lindra min ångest stack jag ut på en promenad tillsammans med moster Tiina och Jakky. Traskade på i full fart runt Gamlahamn. Härligt! Men kändes nog att jag har förkylning i kroppen ännu, var nämligen helt slut efteråt...
Ja, och sen var det ju incidenten då jag glömde min nyckel inne i lägenheten. Brukar aldrig stänga igen dörren förrän jag kollat att jag har nyckeln i fickan, men denhär gången så hade jag ju satt nyckel + telefon i jackfickan en halvminut innan jag gick ut. Synd bara att det var i fel jackficka......... Nå, som tur kunde jag låna mosters telefon och ringa Josse, och så råkade hon och Frassi ha vägarna förbi Jeppis en timme senare. Så efter vår promenad fick jag bara vänta en stund, så kom räddningspatrullen och låste upp dörren åt mig. Mycket bättre och framförallt billigare än att ringa disponenten. Så tack till alla inblandade!

Nu är jag hungrig och trött i ryggen av allt sittande, så ska ta en snabbdusch och sen vända ihop lite bärkvarg åt mig och bänka mig framför Fringe säsong 2. En perfekt avslutning på veckan, och ett bra sätt att ladda upp batterierna inför skolan, som tyvärr börjar igen imorgon...

2 kommentarer:

  1. Sv; Ja, så e jag o! Ja hälsar hellre ejn gang fö myki än ejn gang fö liti. Ja blir småsur om grannan int hälsar, o om int en bekant hälsar tibaks så kan ja t.o.m. bli arg! He händ sejnast igår, o nu känd ja att ja vila ta upp e på bloggen för att si om nan ader e lika lr om ja har na allvarliga problem tå ja reagerar sådé :p Skönt ti hör att ja int e enda i alla fall. Suck alltså :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. allti ti skönt ti hör att nan annan e "i sama sits", så man itt böv tro att man e dum sjölv :)

      Radera