12 februari 2013

Fastlagstisdagen

Hade inte ens reflekterat över att det är fastlagstisdagen idag förrän det började springa runt folk iklädda röda halare och ytterkläder i skolan, och vi fick fastlagsbullar till ärtsoppan. Givetvis var människorna påväg till Vasa för att fira Fastlaskiainen, som jag också hade gjort om det inte var för att 
1. jag ska sekretera på NNSB's styrelsemöte ikväll 18:30 och 2. jag ska till dagis på jobb 8-15:40 imorgon. Så ingen minttukaakao och pulkkafeelis och Olli's för mig i år... Snyft.

Tänk att behöva byta dethär (upp) mot dethär (ner)!!!

Hade skoldag 8:30 till ca 11:30 idag, gjorde ett grupparbete, åt mat, och stannade sen och funderade lite med teatergruppen. Kom hem strax efter 13:30. Dansade ett zumba flat abs-pass på 20 minuter, gjorde hantelövningar, duschade, diskade och packade. Nu ska jag slänga i mig lite soppa och sen hoppa i bilen och bila iväg till Årvas. Svärmor ska klippa mig, och sen blir det möte på ABC. Sover på Brännbergskärr inatt, eftersom jag då ska till Tallkotten imorgon. He va he - hejtå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar