23 februari 2013

Blogaward

Har fått en blogaward av Kix. Reglerna är som sådana, att man svarar på de fem frågor man fått, för att sedan skicka ut fem nya frågor åt fem personer.

1. Vilket är ditt tidigaste minne?
- Något av det första jag minns är när jag var hos dagmamman (i 3-4 års åldern) och alla vi barn klädde av oss nakna och gömde oss under vardagsrumsbordet i tron att vi var osynliga. Vet faktiskt inte riktigt varför jag minns det, kanske för att vi fick lite utskällning när det upptäcktes...
Minns också en utflykt till villan när min syster var nyfödd, men är osäker på om jag faktiskt minns den eller om jag kopplar det till bilder jag har därifrån.
2. Skulle du offra din vänstra hand för en miljon?
- Nej. Visst skulle jag kunna göra mycket med 1 miljon, men tycker nog mina kroppsdelar är viktigare än pengar!
3. Till vilka länder har du varit?
- Sverige, Norge, England, Spanien (Gran Canaria), Grekland, Turkiet, Curacao
4. Om du fick bosätta dig var som helst i hela världen, var skulle du bo då?
- Första valet skulle nog vara Australien, men är nästan säker på att det i något skede skulle bli för varmt för mig. Blir så lätt svettig så det skulle nog bli jobbigt tillsist... Så jag svarar Norge. Ända sen jag besökte landet 2005 har jag haft en längtan att en vacker dag bo och jobba där. Tyvärr så delar inte min andra hälft min entusiasm...
5. Om ditt hus/lägenhet började brinna, vilket föremål skulle du rädda först?
- Datorn, tror jag (och telefonen och plånboken osv), eftersom det finns så många minnen på den, t.ex. i form av bilder.

Jag nominerar SaraJanicaStinaMX och Tees. Ni får svara på följande frågor:

1. Vad är det bästa med din familj?
2. Om du kunde spola tillbaka tiden och ändra på något i ditt liv,
vad skulle det vara?
3. Varför har du valt att studera/jobba med det du gör?
4. Om du fick 1 miljon, vad skulle du göra med pengarna?
5. Om du blev tvungen att välja mellan att hoppa fallskärm, stängas in i en tank full med vatten i 2 minuter eller äta levande insekter, vad skulle du välja?

1 kommentar: