4 februari 2013

Back to old routines

Såattehäran... Skolan började igen idag. Tack och lov så hade vi sovmorgon och började 10:30, annars hade jag nog aldrig kommit mig upp. Dubbeltimme med föreläsningar i Barn med behov av särskilt stöd. Äntligen! Har väntat på denhär kursen sen dag ett.. Och förväntningarna fylls sakta men säkert. Hoppas att jag vid kursens slut ska vara övertygad om att det är specialbarnträdgårdslärare jag vill bli senare i livet (just nu så har jag det bara i bakhuvudet, vill nog jobba först). Hade lite kandinfo efteråt, och så träffades vi med klassresegänget, men slutade där runt kl 15 ungefär. 
Gick i några butiker och sökte försenad julklapp åt Kalle. Bannades än en gång över att jag är fattig, och att allt är så dyrt... Nå, tror jag vet vad jag ska köpa nu i alla fall! Sen blev det Halpahalli för lite shopping: köpte kontorsmaterial till min uppgift som NNSB's sekreterare, och sen blev det lite matinköp också, när de hade så mycket billigt. Hemma så gjorde jag dethär:

 Gjorde för första gången lax i ugnen. Och det blev suuuupergott! Åt med coleslaw. Ska sätta recept åt er här om en stund...
 Sen åkte jag till Björnviken för att prova ettpar vinterskor som såldes på FB-loppis. Fick återigen konstatera att det är ett bra sätt att hitta billiga och bra saker. 20€ för ettpar nästan oanvända Catmandoo-skor. Huuur bra som helst! Nu klarar jag mig på dagis några vintrar framöver.
Nu väntar jag bara att klockan ska bli halv åtta så jag får åka iväg på zumba. Oh the joy! Gissa vilken träningsabstinens jag har, efter två veckors sjukdom... I och för sig är jag inte helt återställd ännu heller, men det kanske tar sig om jag får svettas ut förkylningen! Ska vi hoppas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar