25 januari 2013

Friday, baby!


Steg upp i arla morgonstund denna fredag, klockan nio närmare bestämt. Käkade frukost, fixade mig, packade ihop sakerna, och åkte iväg mot Nykaabi. Hoppade i alla kläder jag hittade och bilade iväg till stallet. Blev en 1,5 timmes ridtur med tant-Elli. Härligt! Om solen hållit sig framme hade det varit riktigt perfekt. Förkyld som jag är var jag dock ganska slutkörd efteråt... Därför var det extra skönt att äta lite soppa och läsa tidning, ta en lång, varm dusch, föna håret, plocka ögonbrynen, osv. när jag kom tillbaka.

Nu sitter jag här i soffan och fördriver lite tid innan det blir dags att byta om och åka iväg till Stjärnhallen. Där är det Idrottsgalan pågång, och vi ska servera från skolan, så vi får samlat in lite pengar till klassresan. 550 personer och 5h är vad vi har framför oss... Puhh. Hoppas jag inte behöver snörvla i någons kaffe! Sen borde vi bli ganska passligt färdiga tills det är dags att åka iväg till Årvas och hämta upp rekryt Heikius till st1 klockan elva.

Trevlig helg på er alla!

2 kommentarer:

  1. har fröken Heikkilä & rekryt Heikius nå program imr kväll? mr Holmqvist & jag sko tyck e sko vara kul att hitt på nåt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. inga skilda planer enno :) så he e no bara ti höras å skåda om vi sko hitt på na skoj!

      Radera