11 januari 2013

En vecka kvar...

Försöker att inte tänka på att det är fredag idag. Helg. Och att jag sitter här ensam i Jeppis. Att det är en hel vecka kvar tills jag träffar gubben igen... Försöker fylla dagarna med så mycket aktiviteter som möjligt, så tiden ska gå fort. Får hoppas det funkar!

Gick och lade mig tolv igår, och steg upp 11:45 idag. ÅHÅ. Är ändå inte utvilad... Antar jag sov för länge! Håller som bäst på och städar, och har igång tvättmaskinen och torktumlaren nere i källaren. Tror jag har aldrig städat såhär långsamt förr.. Har bara fått ner gardinerna och plockat bort julsakerna, återstår att stryka nästa par gardiner att sätta upp, torka damm, städa vessan... Tror jag lämnar golvstädningen till söndag. Borde ännu hinna göra nästa omgång mat (det blev skinksallad till lunch, tänker mig asiatisk wook till middag), åka in till stan och handla födispresent åt syrran... Ikväll ska jag ha filmkväll och till och med äta pyttelite popcorn. Såheså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar