3 december 2012

Snow!

Idag när jag skulle åka iväg till butiken fick jag kolla en gång eller två om det faktiskt var min bil där under... Nästan 30 cm snö på en dag har gjort sitt, om man säger som så!

Hade alltså skoldag mellan halv nio och tolv idag; kvalitativa metoder. Fortsatte sen med möte inför klassresan. Ställde sen i ordning för "julfesten" med jultårtor och coctailpinnar, glögg osv. Festen började klockan 15, och vi åt och drack, dansade och njöt. Fick riktigt julfeelis faktiskt! Kom hem nån gång runt halv fem, och åkte direkt iväg till butiken (efter att ha grävt fram den förbenades bilen då alltså). Är fortfarande mätt i magen efter helgens bravader, så dagens middag blev -sorgligt nog- jultårta, glögg, några coctailpinnar och ett äpple.

Nu sitter jag här och ojar mig över min rygg. Vet inte om det är ridningen som ställer till det, eller om det är det kalla vädret, eller rentav en kombination av båda. Men idag är jag i alla fall jättesjuk i ryggen. Sådär så det gör ont att sitta och stå och cykla och allting, bara att ligga är någotsånär bra. Zumba om en timme, får se om det går. Men senaste veckorna när jag varit lite sjuk i ryggen har det genast känts bättre efter zumba, så ska hoppas på det idag också!
Hade tänkt knåpa ihop en forskningsanhållan nu, men tror nog det får vänta... Engelskapappren ligger och väntar snällt på mig också, har ju prov imorgon och hur länge har jag läst? 10 minuter kanske? Nå, tur för mig att jag är naturbegåvning på språket och inte borde ha några problem att ta det på talang!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar