13 december 2012

Ny bil?

Eftersom min stackars Nissi för tillfället (eller permanent, vet inte riktigt ännu...) är död, så funderar jag förstås hela tiden på en ny bil. Det är ju inte aktuellt just nu, för jag har verkligen inga pengar, och knappast några meriter att få lån heller. Så bilköp blir det inte förrän jag har ett jobb och får ta ett lån! 
Tanken är ju i varje fall att köpa en lite "bättre" bil, alltså inte den billigaste möjliga, utan en relativt billig, bra, rymlig bil, som jag kan ha i flera år framåt. Måste erkänna att jag är ganska kräsen när det kommer till bilar. Tog nog en bra stund innan jag accepterade Nissi också (färgen, ni vet...), men jag antar att funktionen sist och slutligen spelar störst roll.

Nå, här har jag i varje fall hittat några favoriter, som jag för tillfället åtminstone funderar på:


Passat uppe till vänster, Mazda 3 där under
Till höger Opel Astra som är min absoluta favorit. Förstås tycker jag ju att den med två dörrar är snyggare, men försöker intala mig själv att det är en fyra-dörrars jag behöver. Så den undre försöker jag nu lära mig att tycka om... Kostar runt 7000€ för den årsmodell jag tycker mig ha råd med. We'll see!

What u think?
(måste ännu påpeka att jag inte tänker köpa bil NU, kollar bara lite vad som finns!)

3 kommentarer:

  1. En fyra-dörrnars e jo no meir praktisk mtp framtida ungar osv. Så sko jag vara to sko ja no sikt in me på en toko :)

    SvaraRadera
  2. ja seir no att du ska köp en bil me 4 dörrna (5 om man ska va pito) fö såde tänkt jag å tå ja sko ha bil att man int veit ho läng man har döm å bile me 3 dörrna er så jobbi å opraktisk ti ha tå man har bån så sats på en bil me 4(5) dörrna tå böve man int byt tå man får bån igen.

    SvaraRadera
  3. joo he e nog liti he ja e in på å, att ein me fyra dörar (Therese ja vejt att e egentligen heitär 3- å 5 döras, men ja ha sluta säg e, fö int gar man jo in i baklukon entå..) e mejr praktisk. har jo redan hadd jobbit me två dörar no tå ja ha vari chaufför åt na fyllon som ska ut å spy...

    SvaraRadera