24 december 2012

Merry christmas!

Som ni alla kanske förstått så ligger jag denna julafton på beachen istället för hemma på soffan framför Kalle Ankas jul. Med risk för att jag inte orkar/hinner uppdatera på riktigt får ni nu ett tidsinställt inlägg.

Vill till att börja med önska er alla mina kära bloggläsare en riktigt God Jul! Som ni förstår så firar jag så långt ifrån traditionell jul här i Karibien som det bara går. Tänkte dock berätta lite hur min julafton vanligtvis brukar se ut (när jag ännu bodde hemma, eller inte firade med Kalles familj, vill säga). Sen vill jag gärna höra om hur du spenderar din julafton också.

Min jul (vanligtvis):
- sova relativt länge
- öppna paketet som julgrisen "skitit ut" (ett paket vi alltid fick på julaftonsmorgon när jag bodde hemma, låg under granen vid en halmgris - ofta ett spel till Playstation eller en film)
- slappa
- äta något smått, ofta risgrynsgröt
- hjälpa till att ställa till, duka, osv
- titta Kalle Anka
- få gäster (mommo & moffa, mostrarna med familj)
- äta goood julmat
- vila på maten
- jultomten!
- presentöppning
- spana in allas presenter
- äta jultårtor & pepparkakor, dricka glögg
- umgås
- alla åker hem
- Kati och jag brukar oftast trycka i oss godislådor och kolla nån ny film vi fått i present

Ska försöka slänga in en uppdatering om hur vi spenderar jul HÄR på Curacao i år, och kanske en "julig" bild också, men jag lovar inget... Under tiden får ni, kära läsare, berätta hur ni spenderar julafton i år!

1 kommentar:

  1. Hur jag spenderade jul i år:

    - vakna upp i Kvevlax och njuta av lugnet.
    - Köra iväg till Oxkangar.
    - Hjälpa till med maten, duka osv.
    - Tända ljus på familjegravarna.
    - Äta och njuta.
    - Vila på maten.
    - Dela ut julklappar
    - fortsätta njuta.

    SvaraRadera