2 december 2012

Lillajul i bilder

Eftersom vi i min familj kommer vara bortresta på julafton i år, då vi traditionellt samlas med släkten och äter julmiddag, bestämde vi oss för att göra det på lillajul denna gång. Samlade närmaste släkten, åt god mat och hade det trevligt. Matkoma fick vi också, som julen hör till...
Förberedelser
 Food! Själv är jag inte speciellt förtjust i lådor och julskinka, så de kalla rätterna brukar ta över största delen av min tallrik
 Gästerna anlände runt klockan fem
 Dags att hugga in!
 Fick en liten tomte som present
 Min normala syster...
 Alla andra åt en liten skål med efterrätt, Tiina åt hela skålen... nånej! Men plommonmoussen var god.

 Åkte vidare till Strandbyn för att fira med Uffe&Camilla o CO efteråt. Glögg och pepparkakor, nachos och dipp osv. En klockren afton, as usual!
 Fick tomten på besök också.. all the way from San Francisco...
 Delades ut lite julklappar!
 Vi hade alla tagit med oss en 5€:s julklapp. I mitt paket fick jag en tomtemössa och en Japp. Mössan var precis vad jag behöver, för jag hade faktiskt ingen från förr! Kalle fick min Japp..
 Gubben himself fick fåret Shaun
 Snönubben, som "smälte bort" ganska snabbt...
 Dagens jag!
 Daniel hittade min kamera...
 Uffe fastnade på bild
 Sen ordnade vi music quiz, med Benny the former DJ som låtväljare!
 We're gonna win! Eller?
 Sen fick vi en överraskningsgäst: Lukas!
 Gissa vilket lag som vann..........
 Lilla Gucci fick också vara med och fira. Hon var inte speciellt förtjust i fåret Shaun..
 Sen blev det trubaduras, of course!
 Tom blev trött... (konstigt hur alla alltid väljer att sova i just det hörnet!? Also Bennys favorit..)
 Jalle joinade också i något skede
 Kalle, jag och Mackan traskade sen hem i natten
05:05 och fortfarande 1,5 km hem...

6 kommentarer:

  1. Vitsi ja fick just en feelis om att ni kombe fölova er tå ni fa ti södern på jul :D fråg int vafö ja fick he men ha kom heilt plötslit tå ja kolla dömhe bilde din jä :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, tycker e kombär pikar från all håll no.. it sko ja no ha nanting emot e, men om Kalle ska kom på e sjölv så kombär ja nog hejm utan na toko "titel" ;)

      Radera
    2. Vi pikar åt Kalles håll tå å hoppas att a sko rååååååååk läsa dehä ( elle så er a som feek å läse min blogg typ 3 gang i åri ;))Hoppas kan man jo alltjämt :D

      Radera
    3. haha, han bruk väl läsa typ 1 gang i vikon, men tror no itt an kollar na kommentarer ;)
      men ja klarar no me bra som e er å! får väl vänt 3 år till..

      Radera
    4. Nå ja får väl vänt 4 år till på ti få gift me ja å :P

      Radera
    5. vinkvink åt Feek.. vem vejt, mittiallt var e sommarbröllop 2014?? ;)

      Radera