18 december 2012

How we met

Fick en fråga idag av Anonym, som undrade följande:
"Du har ju skrivit om att du och Kalle varit ihop sedan 'dendär oktoberkvällen för några år sedan', men hur gick det till? Frågade nån av er, var det gemensamt beslut? Gick ni länge och spanade på varann innan dess? :-)"


Tja, var ska jag börja? Det går väl egentligen ända tillbaka till sommaren 2009, när jag vistades en hel del i Årvas. Mina och Kalles stigar korsades nu som då, men ingen av oss (åtminstone inte jag) såg det som något särskilt. På hösten började han i samma skola där jag gick, och det var väl egentligen vid rökrutan jag började lägga märke till honom. Faktiskt var det han som började hälsa först, och jag minns att jag och Linn fnissade febrilt åt hans "hälåo" i Yrkes-cafét.

Nå, det ena ledde till det andra, jag kommenterade lite bilder på hans Berusad-sida, han addade mig på msn, vi skickade där lite nu som då.. Och sen var det en historia om ABI-exkursionen i Åbo som jag inte tänker blanda in här (Linn fick hindra mig från att skicka pinsamma meddelanden bland annat)... Eftersom det sen visade sig att vi hade gemensamma vänner (Tossa och Mange, för att vara tydlig) hamnade vi en lördagskväll på samma fest i Vasa. Minns att jag var riktigt intresserad, men nykter som jag var vågade jag inte ta något steg. Åkte hem i samma baksäte och fick lyssna till fina sånger. Dock så åkte han iväg vidare på en annan fest när vi kom tillbaka till Årvas, och jag blev lite besviken.
Kvällen därpå råkade vi båda, återigen tack vare våra gemensamma vänner, befinna oss i Jeppis. Pratade lite, men blev fortfarande inte något mer än så. Nästa morgon när jag vaknade hade jag fått ett meddelande på min telefon. Blev superduperhappy och gick omkring som på rosa moln hela dagen... Helgen därpå var det en incident då jag och Linn åkte iväg till Vasa och hämtade honom (på hans initiativ!) och vi hörde lite mer än vi hade velat, och jag var beredd att skita i allting. Var ganska grumpy en bra stund efter det...

Veckan därpå på blev jag övertalad att komma till Årvas och kolla Idol på fredagskvällen. Det var faktiskt ganska nära att jag skulle vända om och återigen skita i allt efter en sak jag fick höra, men bet i det sura äpple och for i alla fall. Och tur var väl det! Kollade Idol, pratade, lyssnade på musik, hade besök av Tossa och Mange.. Och sen var jag för trött för att köra hem, så jag fick stanna över natten. Och så pussades vi. Och det var väl i princip det. 30 oktober 2009 (eller 31 egentligen, eftersom den första pussen ägde rum nån gång mitt i natten). Men ja, det bara blev så. Båda visste liksom hur det var efter det!

5 kommentarer:

  1. Oj va mysit :) e buri rikti pirr i kroppi tå ja själv tänke på ho feek å ja råkast å ade fösta "pussin" vår :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. joo he e no rolit att tänk tibak :) fast e kanski itt va så romantiskt, å itt så enkelt helldär i början.. så itt finns e jo na som slår hande känslon tå man e riktit nykär!

      Radera
    2. Hallde no me om att e int va he enklast i burjan men oj ode känslo! Tå a sko finnas på burk så man sko få ta liti å känn ho e riktit kännsta ade fösta gango man såg varade å tå man int rikti veta än ho ade ana känd. Oj vilken känslo man får no int na toko känslo ade gang än tå man just ha blivi kär å man veit varken ut eller in.

      Radera
    3. sko no vara he ti kona pack åpp hande känslon ur burkin tå e sko bövas.. kanski täför vissa mänskor byter kar/brud heila tin, så di ska få känn hande känslon ofta ;)

      Radera
  2. Roligt att läsa om såndé :) O fin bild på er!

    SvaraRadera