6 december 2012

Finlands dag

Idag, på vårt lands självständighetsdag, steg jag upp klockan noll niohundra, packade väskorna, åt frukost, diskade, startade Hiluxen och åkte iväg till Nykaabi
 Felicia joinade mig, mamma och Kati, och så bakade vi traditionsenligt pepparkakor heela dagen lång
Mami the utkavlare
 Själv agerade jag gräddningsexpert.. Tappade räkningen på pepparkakorna ganska fort!
 Tillslut blev vi klara.. Gissar på nåt runt 400 pepparkakor, i alla fall brukar det bli det..

Nu har jag kommit mig till Årvas. Kalle ligger och snarkar på soffan framför Family Guy. Känner mig lite rastlös och deppig, vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Har redan packat upp väskorna och städat upp i rummet. Klockan är inte ens halv sex, och jag skulle kunna gå och lägga mig redan.. Tur att jag är ledig imorgon (och två månader framåt), så får jag sova länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar