13 december 2012

All work no fun

Idag saknar jag sommaren otroligt mycket. Sol. Värme. Bad. Glass vid Hällnäs. Pepparkaks-Mimms... Vilken tur att jag snart får åka iväg till ett ställe där jag kan låtsas att det är sommar!

Är ganska nyligen hemkommen från jobbet. Har donat på som vanligt bara.. Funderade på att stanna kvar i Nykaabi och åka till torget och kolla lucia, och sen till kyrkan och lyssna på deras sång, eftersom syrran är med som tärna. Men hade inga andra kläder med mig, och dessutom MÅSTE jag skriva klart kvalitativa metoder idag. Så jag åkte tillbaka till Årvas. Har nog lite dåligt samvete nu men...

Kalle har varit till tandläkaren och dragit bort tre(!!!) visdomständer idag, så han är inte världens bästa sällskap. Ligger bara på soffan och ajar och ojar sig, suckar och stönar. Förståeligt! Minns hur sjukt jag hade när de drog bort mina två första.. Kanske tur att de bara lappade  nu senast! (fast det ilar nästan varje dag...) Nå, får skriva klart skolarbetet i fred, och sen bänka mig framför Criminal Minds tillsammans med honom.
Äntligen fredag imorgon! Då blir det troligen biiiiio.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar