15 december 2012

A lonely saturday

God eftermiddag från ett snöigt Oravais. Vaknade klockan tio, men låg och läste i nästan en timme innan jag steg upp. Skönt att kunna lata sig efter en veckas jobbande! Käkade lite mat, städade upp i rummet, kollade vad Kalle ska ha med sig, packade bort lite onödiga saker som ska hem till Jeppis på måndag...
Skickade nyss iväg Kalle till Kantlax för sista övningen med bandet innan han rycker in i det militära. Själv har jag planerat att läsa några hundra sidor till kanden, kanske titta lite tv, tvätta kläder, spela gitarr.. Sånt. Skulle ha känt för en promenad också, men det snöar nog lite för hårt för att jag ska ha motivation längre. Det får bli imorgon istället!

Igår var vi ju till Jeppis och såg the Hobbit på bio. Den var helt totalt awesome, precis som förväntat. Längtar redan till nästa december, då del två kommer. Denna afton har vi möjligen tänkt ha lite "avskedsfest" åt Kalle (det var inte min idé...), men har inga planer ännu. Antar det blir nån alkoholhaltig dryck i goda vänners sällskap. Och på min önskelista finns åtminstone tortillas, men vi får se hur det blir med den saken.
Har varit duktig denhär veckan och bara ätit soppa och lite lättare mat, och det har verkligen gett resultat! Har inte stigit på vågen sen i onsdast, men åtminstone känns det (och ser ut!) som om dendär sista kilon har försvunnit sen dess. I sure hope so! För det är ju superviktigt att jag ser slimmad ut första dagen, och sen ser jag precis likadan ut igen efter nån dag, när vi äter gott på resan...

ONE WEEK TO GO!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar