13 november 2012

Tuesday's gone

Sitter här i soffan och äter en kolme marjaa-proteiinirahkarae. Måste erkänna att jag blivit lite beroende av dem... Såå gott! Och mycket nyttigare kvällsmål än t.ex. smörgås eller yoghurt. Brukar oftast käka/dricka en ProFeel-produkt som kvällsmål. Blir det en "milkshake" äter jag oftast nåt smått till, t.ex. knäckebröd, nötter, ägg eller leipäjuusto. Till kvargen/cottagecheesekvargen dricker jag en stor kopp grönt te. Så smarrig avslutning på dagen! Kvällsmålet är faktiskt det mål jag tycker bäst om på hela dagen.

Vad har jag gjort denna tisdag då? Jo, började med skola mellan halv nio och halv tre. Hade engelska, besökte vår nya skola, och avslutade med barns språk. Angående vår nya skola.. Ja, jag tänker då inte säga mer än att det är tur att vi bara behöver gå där i 4 månader... Förstår inte vad arkitekten tänkte med egentligen? Baken?! Probably...

När skolan var slut trampade jag hem. Rotade i en låda och hittade i samma veva min dagbok. Skrattade och grät och kom fram till att jag verkligen borde återuppta skrivandet! Åtminstone en gång i veckan kunde man ju "skriva av sig lite". Hade inte skrivit sen januari 2011, och konstaterade att fast jag inte tänkt på det, så har jag nog ändrat otroligt mycket på den korta tiden. Och herrejestanes ändå hur mycket som hänt sen dess! Nej, ikväll innan jag går och lägger mig ska jag nog skriva "några" sidor. Tror det kan behövas i dagens läge...
Har också hunnit vara och städa AK ikväll. Eftersom jag så sent som i fredags var förra gången, så var det överdrivet rent. Gick alltså överdrivet snabbt. Och jag var överdrivet aktiv idag (ryggen kändes så bra!). Så jag stannade 1h längre och tvättade fönster.. Woho för mig liksom!

Nyligen har jag gjort hantelövningar, hör och häpna! Lånade hem svärmors 2kg:s hantlar förra veckan, och tänkte att jag ska rocka 3 dagar i veckan så jag får lite slankare armar tills resan. Använde mig av detta "program". Tyckte det räckte helt bra. Nästa gång kanske jag är ännumer badass och kör lite fler set...

1 kommentar:

  1. Sv; Tack för att du e ärli ang. tapeten :) Själv älskar ja an!
    Roligt att du gillar skåpen, di e liti speciell men entå enkel å passar me he mesta :)

    SvaraRadera