15 november 2012

Torsda

Till vänster dagens jag iklädd läderleggins från H&M, midjebälte från Gina Tricot, randig tröja från River Island i London, och en helt vanligt svart kofta. Tyckte jag var ganska uppklädd för en gångs skull! Ovanligt för mig..

Har alltså varit i skolan mellan halv nio och två idag. Började med kvalitativa metoder; gjorde grupparbete. Chillade lite, åt mat, spelade gitarr.. Sen blev det planering inför klassresan. Idag har vi bestämt att vi ska åka iväg till Kroatien i maj. Så spännande! Nu gäller det bara att boka resa och samla ihop så mycket pengar som möjligt... Vet DU av nån som behöver hjälp, så vi kan tjäna en slant, säg gärna till!

När jag kom hem skrev jag en handilslisto, och så åkte jag iväg. Kom på att jag hade glömt gitarren i skolan, så det blev en extra runda innan jag kom mig till Prisma. Handlade chupchup och åkte hem tillbaka. Nu sitter jag här och fördriver tid (som vanligt!) fast jag borde läsa kurslitteratur, skriva inlämningsarbete, och ja, kanske äta något också. Alltså dethär med matlagning... Har inte lust att göra något alls! Så tror det får bli tomatsoppa idag. Kan ju inte finnas nåt enklare recept i alla fall...

Kvällens planer är alltså att läsa litteratur och skriva klart barns språk-arbetet. Tanken är också att Tossa och jag ska till simhallen en sväng. Sjukt längesen vi var senast.. I april-maj tror jag?? Nå, det är planen. Sen ska vi se om jag skulle lyckas trycka in lite movietime, Twilight Breaking Dawn part 1 hade jag tänkt mig, inför morgondagens biobesök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar