27 november 2012

Tisdagen som kändes som en torsdag

Vet inte riktigt varför, men hela denhär dagen har jag gått och trott att det är torsdag. Kan inte riktigt förklara känslan, men det har bara funnits där i bakhuvudet. Ni kan alltså förstå att jag blev lite smått deppad när jag insåg att det bara är tisdag, och att jag ännu har två skoldagar och massa annat att göra innan jag får ta helg. Nå, kan alltid trösta mig med att jag faktiskt bara har 5(!!!) skoldagar kvar dethär året. Klå det, va!

Började dagen 8:15 idag. Käkade frukost, fixade, och trampade sen iväg in till stan. Tandläkarbesök - fick min ena visdomstand lappad (nä, fråga inte varför, för jag vet inte, men min bästa gissning är att eftersom det var via studenthälsan så förlorar de mindre pengar på att lappa än att dra ut) och kände mig sen konstig i munnen resten av dagen. Trampade vidare till skolan och hade engelska. Presentation idag alltså.. Vet inte riktigt om det gick skitbra eller bara sådär. Det lär ju visa sig! Hade också lite julfestmöte, och sen avslutades dagen med kvantitativa metoder.

Trampade en extrarunda när jag slutade runt halv fyra. For till ett dagis där jag troligen ska göra kandobservationer och diskuterade lite, och sen hem. Fixade käk, diskade, böt kläder, och cyklade sen in till stan. Met up with Tees vid Matkahuolto och for på en 45 minuters promenix. Härligt för kropp och knopp! Men börjar nog få lite ångest inför hennes avresa.. Nästa onsdag ska vi ha "farvälkväll", för sen åker hon iväg till Thailand på obestämd tid. Snyft! Cyklade sen ännu vidare till AK för veckans städning.

Dagens käk: Min bästa kycklingsås, mörkt ris och sallad. Nam!

Kom ganska nyligen hem, och hade tänkt köra lite hantelövningar, duscha, äta kvällsmat och SEN slagga på soffan. På något underligt vänster blev det så att jag först slaggade på soffan, sen åt, och nu orkar jag inte göra något mer...

 Har dessutom fått ny telefon idag (tack pappa!), så nu ska jag börja knapra på den också innan jag söker mig till sängs. 
Tror bestämt kurslitteraturen får vänta snällt till en annan dag, behöver extrasömn inatt, känns det som!

1 kommentar:

  1. Oj va hande såsen siir god ut! Recept tack :)

    SvaraRadera