20 november 2012

Rainy november

Alltså om det är något jag börjar bli trött på med denhär hösten så är det nog regn. Regn igår. Regn idag. Troligen regn imorgon också. Fan, jag har ju inte ens fått tvättat fönstren i höst för att det regnat så mycket (eller egentligen pga min rygg, men ni fattar). Tycker det kunde komma snö nu faktiskt. Den får stanna också. Behöver inte bli kallt, nån minusgrad räcker bra. Men snö.. Ja, senast tills jullovet (2 veckor kvar, fatta!) tycker jag.
Idag tog jag alltså bilen till skolan pga regnet. Skäms faktiskt att förbruka bensin på det viset för 800m. Men hellre det än att packa på mig femhundra lager kläder som ändå blir dyblöta och så får jag sjuk rygg och blir förkyld. Såheså. Började dagen 8:30 med kvalitativa metoder. Satt mest och diskuterade kandidatarbetet.. Sen dubbel föreläsning kvantitativa metoder med en trevlig äldre man. Matpaus och stubimöte däremellan.

Tyvärr är inte 180 minuter föreläsning i auditoriets no mercy-bänkar så bra för min rygg... Så nu måste jag ligga här på soffan med datorn i famnen. Håller samtidigt på och kokar risgrynsgröt, vilket jag måste tillägga att inte är min starka sida. Av någon underlig anledning så blir det alltid bränt i bottnet... Nå, bara det smakar okej så är det ju ingen hätä. Har nog varit med om de gånger då jag fått sätta massor av kanel och socker, och ändå känt den brända smaken..
Kvällens planer är att traska iväg till AK (med paraply!) för veckans städning. Sen blir det bara soffligg och chill efter det. Gjorde skolarbeten igår och tänker göra det igen imorgon, så idag förtjänar jag nog att vara ledig! Kompenserar med lite hantelövningar, så är jag ju inte helt lat ändå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar