28 november 2012

Personsämsta och sista dan som ordförande

Har en händelserik dag bakom mig idag. Började med att trampa till skolan i iskall blåst och -6 grader klockan 08:30. Dubbeltimme kvalitativa metoder - skulle lika gärna ha kunnat stanna hemma idag, eftersom det ända vi pratade om var hur man intervjuar (och jag ska ju göra videoobservationer). Trampade hem igen. Värmde lite mat och drog fram lådan med julpynt. Att hänga upp stjärnorna ensam var svårare än jag anat... Det kom ett och annat svärord innan jag var klar!

 Konstaterade att min kamera och ny phonen matchar perfekt!
 Inte så stor skillnad på nya och gamla heller... Ovant att 0:an är på rätt ställe igen!

Var lat och tog bilen tillbaka till skolan runt halv två. Det var meningen att jag skulle ha träff med min handledare, men hon var lite bisi at the moment, så jag fördrev tid med annat sålänge. Hann ha ett kort briefingmöte innan det blev dags för mitt allra sista Stubimöte. Höll möte, och sen for vi iväg till O'Learys på styrelsebytarmiddag. Känns nog faktiskt lite vemodigt att lämna styrelsen, visst har vi haft det ganska trevligt. Lärorikt har det absolut varit! Kanske inte alla gånger så roligt att vara den som ska hålla i trådarna och den som alla ringer, men intressant, helt klart. Tror nog det kommer gå bra för nya styrelsen också!

 Chicken quesadillas med franska och dipp blev det för mig idag..
 .. och till efterrätt "Death by Chokolate", eftersom Mexican Fried Ice Cream (som jag väntat på i ett år) inte fanns tillgängligt.
 Kom hem runt halv sju, och hann dra ner gardiner och julpynta en stund till innan det blev dags att åka iväg på zumba.

Zumban var o-hoo-trooligt plågsam idag. Har nog aldrig gått sådär dåligt förr! Har nog knappast varit sådär icke-svettig förr heller... Vet inte hur många gånger det kändes som om jag skulle 1. spy 2. dö 3. spy-och-sen-dö. Fyfan alltså. Varje gång jag spände en muskel ville jag bara kasta upp. Funderade faktiskt ett tag på att gå och stoppa fingrarna i halsen, bara för att lindra illamåendet. Usch, usch, usch! Ska aldrig mer äta sådär mycket! Och absolut inte åka och träna efteråt. Tror jag stoppade i mig lika mycket kolhydrater ikväll som jag gjort de senaste två veckorna sammanlagt, typ... FY SÄTÄN.

 Nu ska jag avsluta kvällen med att stryka 9 gardiner och en bordsduk... Hejbara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar