21 november 2012

Och dom säger att saknad kan man lära sig att leva med ibland


Idag saknar jag min andra hälft speciellt mycket. Mest för att det har gått tio (!!!) hela dagar sen vi senast sågs, men också för att jag nu inser att jag kanske inte kommer få springa och hoppa upp i famnen på honom ännu i morgon, utan först sent på fredag kväll. Det är nämligen så att bejbibojj har gått och blivit sjuk. Närmare bestämt feber och magafari... Planen var ju att jag imorgon efter skolan skulle åka hem på pappas kalas, och sen direkt till Årvas. Men eftersom vi ska till IKEA på fredag, och jag inte vill riskera att 1. bli sjuk själv 2. smitta andra så antar jag att jag måste åka till Årvas först efter IKEA. Sen är det ju bara att hoppas att mitt superduper immunförsvar håller, så vi kan fira Hjulfest på lördagkväll utan att behöva springa på vessan stup i kvarten... Finns nog ingen värre sjuka än magafari.

Har varit i skolan mellan halv nio och halv två idag. Trippellektion kvalitativa metoder, gjorde grupparbete och presenterade. Skönt att sluta redan halv två, men tyvärr känns det som om klockan redan är fem. Trist och grått ute. Blir så himla trött av dethär vädret.. Tror jag borde börja käka lite vitaminer, om jag ska orka ett halvår till. Äter ju redan omega3 och solpiller, men det verkar inte riktigt räcka. Multitabs på önskelistan, alltså!
Resten av dagen hade jag tänkt göra klart lite skolarbeten som är på hälft, och sen blir det förstås zumba klockan åtta. Ganska skönt att inte ha så många måsten, bara några per dag. Man orkar så mycket bättre då!

1 kommentar:

  1. Sv; Tack för din åsikt ang. headern, men ja ljusar int upp an na mejr nu :)

    SvaraRadera