8 november 2012

Min torsdag i bilder

Tillbaka till skolbänken idag då. Första gången på tre veckor. Och jag var riktigt pigg när jag steg upp 07:40, fixade mig, och trampade iväg till skolan. Bara för att inse att vi började först halv elva..... Nå, satte mig ner och skrev en engelskauppgift, så då slapp jag göra det ikväll! Sen hade vi tydligen gitarr klockan 10 också, så det var tur att jag var "ute i god tid" idag. Skoldagen bestod av förskola & skolstart samt engelska. Däremellan hann vi också med möte inför klassresan, och så blev jag intervjuad av Radio Vega. Imorgon finns det alltså en viss risk att ni hör mitt svammel på radio! Herregud att vakna upp till det...

Såhär såg jag ut idag! Ganska tråkig.
Jeansleggins: Pieces. Lång tröja: Code. Kofta: Lindex.
 Denhär bunten ligger fortfarande och väntar på mig... Maybe another day! Imorgon, t.ex.
 Var nämligen via stan efter att skolan slutade. Köpte farsdagspresent och hämtade ut 3 paket: Ellos, Nelly och H&M. Woho! Och jag måste poängtera att där fanns BARA saker jag behöver till södernesan!
 Nya sockor på -25% (alltså seriöst! jag använder upp ett par sockor i veckan! vet inte hur många 5-pack jag köpt dethär året..) och wet wipes till fejset.
 Från Nelly: knallrosa Dr Denim shorts för 14,95€. Har aldrig fattat vad grejen är med Dr Denim, när alla prisar så högt. Fattade genast jag drog på dem. Kunde ju bo i de shortsen! (måste bara trimma benen lite till så det ser någotsånär snyggt ut också)
Ska skaffa mig liknande jeans så fort jag blir "rik"...
 Är inne på dethär med amerika nu... 
 .. både tröja och shorts blev det, från Nelly. 8,95€ för tröjan och 26,95€ för shortsen. (och ja, jag kan inte riktigt bestämma mig om de är snygga eller fula!)
 H&M levererar alltid! Funderar på denna enkla svarta klänning som årets julfestklänning.
Tyckte det passade bra med rosa bälte. Har ett rött som också borde funka. Vad säger ni, ska jag köpa den?? 19,90 evrosar.
Blev besviken på Ellos idag.. Hade handlat åtta plagg (för 40€!), men det var bara 3 som fick stanna. Denna aprikosfärgade oversize-tröja bara för att den kostade 2,50€. Kan ju alltid ha den som pyjamas, om inte annat!
 Har dräglat över denna tröja i flera månader - nu kostade den 5€, så jag handlade. (sori för skruttigt tyg)
Har också bakat knäckebröd idag. Bäst!
Och kokat laxsoppa.
 Knäckebrödena blev lite misslyckade. Vet inte om det var för att
1. jag blev tvungen att köpa majsmjöl, eftersom de inte hade rismjöl på Supermarket 2. jag hade ugnen på fel symbol. I alla fall så smakade det lite som popcorn med välgräddad ost!
Ellos hade skickat med en Geisha till efterrätt. Man tackar!

Nu ska jag slappa en timme till, tills det blir dags att åka iväg till Studio Z för zumba gold med tanterna. Måste erkänna att jag är NERVÖS! Både för om ryggen ska hålla, men också för om jag ska ha någon kondition kvar... Återstår att se. Ikväll ska jag göra engelskaläxa, kolla Roswell, och sy(!!!) lite.

10 kommentarer:

  1. SKITSNYGG spetsklänning du har beställt :) Kram sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack! tycker å riktit myki om an :)

      Radera
  2. tänkt he sama som föregåend kommentator, do ska ABSOLUT behåll hande kläningen! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. tå gör ja he :) (bara liti surt tå man får -25% på heila köpet å ja int had beställd an på he.. kanski ja sko måst skick tibak å beställ pånytt?)

      Radera
  3. klänningen passar de verkligen jättebra! :)

    SvaraRadera
  4. Vitsit va snygg klänning!! :)

    Haha, nu måst vi vel böri deal va vi ska ha fö kläder tå vi träffas fö ja har jo en likadan orange-vit tröjo :D Ha tyckt riktit bra om an fast an blir skrutti ganska fort.

    SvaraRadera
    Svar
    1. tenks! :)
      joo vejt do ja håksa tå ja la på an att hey, en sånhe har jo Sara! men kanski itt vi vistas på sama ställ me sama tröjo så ofta.. får vi jo hoppas! ;)

      Radera
    2. Janå me stör e no int fast vi sko råk ha di samtidit - sko jo bara vara liti rolit ;)

      Radera
    3. jo vi sko jo få va som tvillingar ;)

      Radera