11 november 2012

Kaloribombsdagen

Man kunde ju tro att jag skulle vara i matkoma vid dethär laget, men faktiskt lever jag, och mår ganska bra också! Med tanke på vad jag stoppat i mig så skulle jag nog inte behöva äta på flera dar... Men så ska det väl va, på Farsda! (fniss)
Började dagen runt halv elva, skönt att ligga och dra sig en stund innan det var dags att fixa sig. Åkte iväg till the renoveringsobjekt of my dreams with the finaste utsikten in Årvas (läs: Kalles fammo och faffas) på farsdagsmiddag. Käkade kalops med potatis och grönsaker. Till efterrätt blev det nåt slags ris a la malta. Och några Geisha. Och sen drack vi ännu kaffe (läs: jag drack förstås te) och käkade tårta och pepparkakor. Kalle och jag åkte vidare till Nykaabi, och så blev det farsdagskaffe hos min moffa. Hade inte tänkt äta nästan något alls... Men det fanns ju solkaka. Och After Eight-bitar. Och Jaffa-kex. Och Andreas Knip's kryddkaka... Ja herregud, i alla fall kunde jag ju hålla mig borta från glassen! Kände mig som en ballong efteråt. Helt superdupergreat feelis i magen och skallen, liksom.
For på en ridtur i regnet med Elli sen efteråt. Fick i alla fall skumpa bort några kalorier. Men vädret, ja det var ju inte det trevligaste direkt. Snackade lite med min kära far (jo, jag grattade ju nog honom också idag! han fick 3 t-skjortor att ta med på resan) innan jag åkte iväg till Jeppis i kolmörkret och ösregnet. Fick besök av Josse och Frassi en sväng. Hoppas att mitt kylskåp ska hålla ett tag till... Duschade. Tyckte att jag kanske borde ÄTA nåt (hahahaha, skämtar jag?!!?) och käkade ett ägg och en kopp fil med blåbär. Nu ska jag inte tänka på mat på jääääättelänge. Och absolut inte äta något skit förrän eventuellt på lördag. Huhh. Tänk om man skulle äta såhär varje dag? Fyfan.

Nu ska jag kolla ett avsnitt Roswell, göra engaläxan, läsa bok, ringa Kalle, och sen kojsa. Hoppas att det regnar imorgon så jag får skippa min powerwalk och sova länge istället... Heh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar