7 november 2012

Hemma igen!


Tjena! Här ligger jag på soffan hemma i lägenheten och myser. Årvas-semester i all sin ära, men home sweet home är det nog som gäller! Så himla skönt att vara tillbaka.
Idag har jag alltså gjort karriär som skolfröken. Eller tja, praktikant åt skolfrö..manlig lärare. Det var riktigt intressant! Kommer absolut inte själv ihåg hur vi lärde oss läsa och skriva på 1:an. Bara sångerna som hörde ihop med bokstäverna (Metsäkulmalaiset, minns ni!?). Anyway. Fick inte-sådär-jätte-superhuippu-god-köttsoppa till lunch. Slutade klockan ett, och traskade över vägen till dagis. Var på eftis till klockan fyra, det hade nämligen blivit lite missförstånd, och jag borde ha varit till halv fem istället för halv fyra. Men det ordnade sig, vi väntade tills det var tillräckligt lite barn, och så fick jag åka hem.

Packade mina väskor, käkade kyckling med ris, och så styrde jag kosan mot Nykaabi. Hoppade i pappas bil och åkte iväg till stallet. Färdigmockat, lyxigt! Elli var på världens skithumör och gjorde allt för att jävlas med mig. Dessutom var det slasksnöstorm. Har alltså varit på bättre ridturer... Slog femti flugor i en smäll och handlade vid K-Supermarket när jag kom till Jeppis. Sen var det bara att släpa alla tusen väskor och börja packa upp... Kvällens bästa var ändå när jag tjuvstartade min träningskarriär med att dansa 20 minuter zumba flat abs. Oh man vad härligt! Gissa vem som kommer ha värkande magmuskler imorgon...

Nu ska jag krypa ner till sängs, läsa lite, ringa Kalle, och sen sooova. Måste stiga upp tidigare om morgnarna nu, när jag infört min supersmarriga gröt-rutin... Herregud kvinnå! Tur att jag bara behöver 5 minuter för hår och smink. Annars hade jag fått stiga upp klockan halv sju som NORMALA MÄNSKOR.
Nu ser jag zzz i ögonvrån, återkommer imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar