18 november 2012

Helgen

Har, som ni kanske förstår, haft lite fullt upp i helgen. Därav den usliga uppdateringen... Igår började jag dagen med att stå 7,5h på Köpmannamässan tillsammans med Hanna. Det var nog den längsta dagen i mitt liv, tror jag... Sjuka ben, sjuka fötter, sjuka öron, sjuk rygg... Ja, måste nog erkänna att jag var riktigt dyngtrött när jag kom mig hem efter klockan fem. I alla fall fick jag ju spendera en dag tillsammans med söta härliga underbara barn! Och så fick vi ju lite karkki, och pennor, och.. ja, ni fattar.

När jag kom hem hann jag bara städa undan, diska, duscha och fixa, så landade mina gäster här på Brinken. Tossa, Linn, Hanna, Sara och Cila joinade mig för en riktigt tjejkväll. Vi åt tortillas och cake pops, spelade förfestspelet, lyssnade på musik, drack glögg och hade det allmänt trevligt. Alkoholintaget började bli ganska bra, så vi traskade iväg till (the place I hate the most in this town) Melody runt klockan elva. Blev överraskad och glad åt de billiga drinkarna, men sur för att människorna där fortfarande var.. som jag kom ihåg. Och ganska dött faktiskt. I alla fall fick vi ju lyssna till min duktiga klasskompis Jenny som spelade där med sitt band Two Zides. Tossa, Linn och jag traskade sen hem i natten runt klockan halv tre. Tack och förlåt för denna gång, tjejer!

Ungefär såhär såg vi ut.. Mera (bättre) bilder på kommande!

Idag steg vi upp halv elva. Mådde faktiskt helt okej.. Diskade och plockade och åt tortillas till "frukost". Åkte sen iväg till Nykaabi. Satt och diskuterade med mor en stund, och sen trampade jag iväg till stallet. En svettig Sorvist-runda med tant Elli i blåsten. Skönt, började må lite bättre faktiskt! Hemma i Jutas duschade jag, fixade mig, åt en mini-portion spaghetti och morosås, och så åkte jag iväg till Jeppis.
Kusin André hade 12-års kalas i Kyrkostrand. Blev bjuden på salta pajer och femhundra olika bakverk. Underhölls av kusin Felicia, och bläddrade i härliga inredningsmagasin.. Blev lite snållig av allt hundhår, så jag åkte iväg hemåt nån gång runt klockan sex. 
Sen dess har jag bakat knäckebröd, diskat, dammsugit och skurat golvet. Nu ska jag betala en bortglömd räkning, sätta in bilder i datorn, och sen bara slagga framför Fringe och New Girl. Tror bestämt det blir tidig kväll för mig ikväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar