4 november 2012

En skön söndag

Ursäkta för tystnaden här på bloggen i helgen. Har varit ute och ränt runt i nejden, så att säga. Började gårkvällen med ett gravgårdsbesök, Alla Helgona till ära. Fint med alla ljus. Tyvärr var inte min kamera sådär jättebra på att få det att se ut som jag ville... Men lite häftigt blev det ju faktiskt!


Sen chillade vi framför några avsnitt Sons of Anarchy innan vi började fixa oss inför kvällen. Adde kom hit, och så var jag chaufför till Jeppis. Blev först lite häng i lägenheten, och sen stack vi iväg till Kristallen och Dansgalan. Vet inte riktigt vad det är med det evenemanget, men jag lyckas aldrig ta mer än en eller två bilder. Sorry for that! Hade det i alla fall riktigt trevligt med dans och sällskap. Åkte iväg till Mäccen (badass jag åt MacFeast-måltid!), Adde for hem, så körde Kalle och jag runt i stan en stund. Netti hade stängt redan, och jag ville inte till Melody.. Löste det genom att släppa av gubben och själv åka hem. Sorterade lite papper, plockade i skåpet, och gick sen och lade mig.

Adde, Kalle och Fredrik var pågång!

Idag har det varit en riktigt skön dag. Steg upp runt halv tolv. Låg på soffan och kollade filmen Wanted. Stack sen iväg till Nykaabi. Föräldrarna bjöd på god söndagsmiddag: krysspotatis, kött och sallad. Och det bästa: marmorerad chokladmousse till efterrätt! Sen stack jag iväg till stallet. Kalle sov på soffan så länge... När jag kom från stallet blev vi därtill bjudna på Maxmo hembageris Chokladtårta. Mm.. Vilken nyttig dag, liksom.

Nu har vi kommit oss tillbaka till Årvas. Känns som om klockan är nio eller tio, fast den knappt är sju. Ska strax hoppa i duschen, och sen fördriva lite tid medan Kalle Playstation-nördar. Nyaste Fringe, Big Bang, glögg och malaxlimpa med laxröra och ägg väntar sen... Trevlig söndag alltså!

2 kommentarer:

  1. såg din kille i lördas vi olearys...ha satt ensam i en fåtölj å svept en öl. han sku gott ha kuna kom hem me te iställi ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. yep, han vila ju int kom hem utan sku prompt ti melody. "tyvärr" så slapp han ju int in pga för lång kö, så han for på en ti O'learys. han sa nog åt mig också när han kom hem att "vaför kom ja int hejm me te direkt, he va jo skittråkit", så lite skadeglad va ja.. ;)

      Radera