29 november 2012

En kylig torsdag

Idag har det nog varit riktigt vinterväder. Förutom att det inte finns nån snö... Nå, de har ju lovat en halvmeter till helgen, så ska hoppas att det stämmer. I'm dreamin of a white christmas! Som om det skulle spela nån roll för mig...

Började dagen med skola mellan 9:15 och 12 - kvantitativa metoder aka wtf u takin baut!? Åt ett äpple, skickade lite mejl, skrev ihop ett dokument.. Fortsatte sen med gitarr en halvtimme - lirade julsånger och fick feelis! Trampade sen in till stan och for och städade E&Y. När jag kom hem värmde jag lite kycklingsås och åt en morot och en gurkbit. Heilt huippu lunch liksom! Eeh. Packade och diskade och styrde sen kosan mot Nykaabi.
Tjattrade med morsan en stund och hoppade sen i bilen (nä, ja ville faktiskt inte cykla i -10) och for till stallet. Behövde som tur inte mocka, så det var bara att ta in hästarna, fixa Elli, packa på mig tusen plagg med kläder, och sen ut i kölden. MEN! Det var faktiskt inte så kallt och eländigt som jag hade tänkt mig. Om inte Elli varit så slö till en början hade det varit en riktigt perfekt ridtur, believe it or not... For hem, duschade, fönade håret, och åkte sen iväg till Årvas.

Nu sitter jag här vid datorn och Kalle sitter vid tv:n. Borde betala lite räkningar, blä. Alltid lika deprimerande! Är riktigt hungrig/sugen på något, måste rota i skåpen och se ifall det skulle gå att göra något nyttigt. I think not. Och i så fall dricker jag bara fem liter te. För nu är det fan slut med gottaätandet! Har haft sån moralkrapula efter gårdagen att jag är riktigt ångestfylld inuti. Steg på vågen hemma i Jutas och var beredd på att den skulle visa +2. Men tack och lov var det bara + 500g sen förra helgen... Så 2,6kg kvar om jag ska nå mitt mål inför resan! We'll see...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar