14 november 2012

Don't worry, be a coolrider

Tjena. Den aktiva bloggerskan här hej. Har varit så bisi idag att jag inte riktigt haft tid med er, sori. Huvudet har varit lite fullt idag, liksom... Började med skola halv nio till tolv. Kvalitativa metoder dubbeltimme på schemat. Vår lärare i mitten av oktober: "Nu ska ni inte alls fundera på kanden så länge ni är ute på praktik! Det börjar vi på med sen." Vår lärare idag, första lektionen efter detdär citatet: "Va, har ni inte skrivit teoridelen på kanden ännu??" Och sen utbröt masshysteri över böcker som skulle lånas och litteratur som skulle läsas och forskningsanhållan som ska skrivas och teoridelar som borde vara klara och blablabla. Fick som feil i huvu och höll på att riva håret av mig. Och sen tog jag ett djupt andetag och tänkte att "Kom igen Mimmi, he e it såde falit! All ader har klara e föri te, å do har enno FYRA månar på de ti skriv å observer lämn in. No hätä, lixom!" Men ändå har jag gått omkring smått i panik idag. Känner fortfarande lite panik för att jag ligger här i soffan och slaggar istället för att skriva inlämningsarbete eller läsa litteratur. Men imorgon så... Imorgon är en ny dag! En göra-skolarbeten-och-vara-duktig-studerande-dag. Okej?

Annars har jag väl hunnit med ett och annat annat (kan man säga så?) idag också. Varit och städat E&Y. Trott att jag hittat min stulna cykel (falskt alarm, faffa fick leta stöldskyddsnummer i papper, tonårsflicka fick förklara åt mig att det är nog hennes cykel som hon fått av sin mamma för att hon har köpt ny). Fått gå hus-sightseeing (which I löööve!) när jag var och hälsade på Josse till Bennäs. Onsdagszumba, I can feel it in the air.. Dusch, ansiktpeeling (åååh så skönt!) och sen välte jag ut hela vattenglaset över vardagsrumsbordet/mattan också. Greaaat. Och nu ska jag sluta med parenteser. Och sluta skriva. Ska kolla söndagens Fringe, dricka en kopp te, och sen läsa lite. OBS, inte kurslitteratur...

 Mina två ansikten idag: Fniss, alla är så tokiga över dethär med kanden..! / OMG, varför har jag inte börjat göra detdär? Och hur ska jag hinna skriva detdär? Och hur ska jag få tag på dendär boken? OOOOMGGG...
Jaja, ni fattar.

4 kommentarer:

  1. Gah ja får minnen åv fösta dan på 3an i yrkes å he fösta håkan klämd ur se var om ede föbannadi slutarbeiti..

    SvaraRadera
    Svar
    1. hah, ja precis! men he va jo itt så falit sist å slutligen :) kanski itt dehär e he helldär..

      Radera
  2. Int e kanden så himla paha int. bara man har en plan på va man ska skriv o lägger igång o skriver på e, o int gör som jag som bara skuttar upp e dag för dag o så vips ere bara 3 vikor tills första versionen ska inskciakas. hupsis ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja tror vi har liti olika upplägg på kandidatarbeiti.. fö er ere jo bara en "milstolpe" på vägin ti gradun, fö oss ere jo som the final test fö ti si om vi ha lärt oss na, typ.
      it tar ja no så myki stress över e egentligen, e bara liti seg med ti koma igang! å liti oklar över va allt vi ska göra!

      Radera