12 november 2012

Dethär med måndagar

Glömde att visa er igår.. Let me present to you, mami och papis nya bastu!
 Och ja... det är tydligen bara jag som stör mig på att man ser det gamla golvet. Hrmf.
 Idag har jag sett ut såhär. Vanliga, tråkiga jag, alltså.
Jeans: Gamla Gina Tricot-favoriter som äntligen passar igen! Kofta: Ellos. Senapsgul tröja: H&M.
 Idag har jag också tagit det första riktiga steget till mitt kandidatarbete och lånat hem litteratur! Jaiks, det är allvar nu... Eller snart.. Eller tja, borde nog vara allvar nu!
Fyndat på Jysk: 4st kuddöverdrag till jul, för ynka 10€!

Annat jag gjort idag:
Stigit upp 8:50, ätit ett ägg och gått på en 30 minuters powerwalk i duggregnet (WOHOO heja mej liksom!). Duschat, fixat, ätit frukost, trampat till skolan. Engelska mellan 10:30 och 12:00. Lånat böcker på skolbibban. Pratat med min kand-handledare till klockan ett, sen hem. Besökt Jysk och Citymarket för veckans shopping.

Saker jag har kvar att göra idag:
Opponera Sandras förskoleuppgift. Betala några räkningar. Göra en Powerpoint-presentation tills fredag. Äta något. Göra engelskaläxan. Packa present åt Josse & Frassi. MÅNDAGSZUMBA <3 Slappa. He va väl he!

Har förresten aldrig fattat varför alla hatar måndagar så mycket. Kan hända att jag sagt det förut faktiskt... Men jag tycker måndagar är härliga! En ny vecka börjar, med nya möjligheter. Zumban klockan åtta är väl en ganska stor positiv-känsla-höjare... Det ända som inte är så trevligt just denhär måndagen, är de facto att det är hela ELVA DAGAR tills jag träffar min andra hälft igen. Så länge har vi faktiskt aldrig varit från varandra förr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar