10 november 2012

Change of plans

Igår:
 Hade problem att välja om jag ska skicka tillbaka Amerika-shortsen eller inte. Vet fortfarande inte vad jag ska göra!? (hakar mest upp mig på att de kostar nästan 30€)
 Bejbe och jag var till Netti en sväng. Diskuterade livet, lyssnade på jukebox-musik och chillade bara, skönt!
 Mitt fredagsgodis
 Kalles fredagsgodis (okej! jag fick faktiskt 2 rader!)
 Kvällens film: Take Shelter. Kalle somnade efter 20min, jag efter 1,5h. Har fortfarande 0,5h kvar att titta...

Idag:
 Jag lekte superkocken och gjorde "mammas biffar" som vi käkade med de supergoda potatisarna som vi åt sist, sallad och lite creme bonjour cousine som sås. Smarrigt värre!
 Och så blev det ändring i planerna och vi åkte iväg till Årvas. Kalle är gitarrgud och sjunger "Oooskar! Hämta skatten nuuuu..." HAH!
 Själv sitter jag och stirrar på dendär fakin högen med papper som jag borde börja skriva från...
Med lite mellanmål i magen ska väl denhär bittra uppsynen bli lite positivare till skrivningen!?

Vi kom alltså till Årvas idag för att det ska bli så lite extra köras som möjligt. Kalle ska till Kantlax och öva med bandet klockan tre. Imorgon ska vi först på farsdagsmiddag till Kalles faffa, och sen på farsdagskaffe till min moffa. Eftersom Kalles fafi bor i Årvas och min mofi i Nykaabi, så blir det jo onekligen lite extra körturer. Vi löste detta enklast genom att 1. båda körde varsin bil från Jeppis 2. lämnade min bil i Nykaabi 3. jag spenderar tid här i Årvas medan Kalle är på övning 4. vi far på middag här i Årvas imorgon 5. vi tar Kalles bil till Nykaabi 6. far på farsdagskaffe 7. Kalle åker hem, jag lämnar i Nykaabi 8. jag tar min egen bil till Jeppis. End of story! Annars hade nån behövt köra 100km extra...

Såå.. Nu ska jag se hur jag får tiden att gå framtill ungefär klockan 21-22 ikväll. Har planerat att skriva klart åtminstone 2/3 inlämningsarbeten, kolla klart dendär sista halvtimmen på filmen, träffa Linn, tvätta lite kläder, och kolla Roswell. Hux flux hoppas jag att klockan har gått då!

2 kommentarer:

  1. Men du passa jo jättebra i demde shortsen! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. oj tack! :) ja lämna no med dem no tisist.. di e på gränsin ti fö tajt, så ja måst va rikti noga med va ja äter no denhär sista månan innan reison ;)

      Radera