26 november 2012

Ännu en måndag

Tycker att min vecka bara består av måndagar nu igen... Inte för att det skulle vara nån dålig sak eller så, tvärtom, jag tycker ju om måndagar! Överlag tycker jag bara att tiden rusat iväg något fruktansvärt nu mittiallt. Konstaterade idag att på lördag är det ju för tusan lillajul! Och om en vecka och två dagar får vi jullov! Jullov!? Jag har ju just flyttat tillbaka till Jeppis efter sommarlovet??! Med denhär farten är det dimission och jobbsökardags innan jag vet ordet av... Och tur är väl det!

Har varit i skolan mellan halv nio och två idag. Engelska och sen dubbeltimme kvalitativa metoder, samt klassresemöte däremellan. Kom hem, skrev fort ihop en handilslisto, och åkte iväg till Prisma för veckans shopping. Tycker det blir bara mindre och mindre saker som hamnar i min väska... Kan bero på att jag försöker använda upp allt som finns i frysen nu, innan det blir "Årvassemester" och Karibien, och alltså inget Jeppis på ungefär en månad.
Som bäst håller jag på och kokar ägg och tinar räkor, tänkte det får bli en räksallad idag, mm.. Sen ska jag knåpa ihop en Powerpoint-presentation till morgondagens engelska, och efter det hoppas jag att klockan gått så det blir dags för måndagszumba. Och så har en till dag flygit förbi!

Borde kanske börja fundera på julpynt småningom också... Suck.

6 kommentarer:

  1. tänkt du köp tokode solkräm elle va man ska kall e furi ni far elle köpe du e tär/ på vägin tid? ( tokode solskyddsfaktorsmörjo menar ja ;))

    SvaraRadera
    Svar
    1. tror mam har all sorters solkräm som vi behöver.. he e jo så himla dyrt!
      har käka solpiller å ska ga några gang i solarie, hoppeligen ska itt ja böv bränn me så myki san tå vi far :)

      Radera
    2. jå he e he men ja måst no köp furi vi far fö e va jo int direkt na vidari solas väder i sommar så man lär väl no bränn se om man int har na .

      Radera
    3. vart ska ni fara!? ha ja missa na :D
      fast ja e grömt mörk i hyn annås å så bruk ja no bränn me naliti.. smörjer aldär tiräcklit myki!

      Radera
    4. Nä int ha du missa na int :P men vi ska no fa tå sväfar min fyllde 60 så ska all båne å deras andra hälft + bånbåne fara ti Gran Canaria :)

      Radera
    5. aah, he va int officiellt ute änno bara.. men va rolit! sekärt skoj ti få si nanting annat än dehär landi :)

      Radera