31 oktober 2012

What a shitty day

Känner mig lite som en klubbad val för tillfället. Dagens hårda slit has taken its toll på denna halv-sjukling! And what a day...
Traskade försiktigt iväg till förskolan runt halv nio. Efter 200m hade jag redan sån värk i främre lårmusklerna att jag funderade på att vända om. Dethär med att ha förtvinade muskler och spänna sig mot halka är inte speciellt lyckat, alltså. Sen hade vi en riktigt bra dag på förskolan, som vanligt. Inget särskilt där inte. Traskade hem igen med mina ömma ben. Kom hem, packade ihop lite saker, och åkte sen iväg mot Nykaabi. That's when the fun part of the day really started...

Skulle ha hem cykeln från Jeppis, så jag tog Kalles bil. Kalles bil, som har problem med styrningen... Skulle hämta E&Y-nyckeln från Fastighetsservice, och tänkte vara tidssparande och ta Forsbyvägen. Big nono med den bilen. Fick köra 50 och vara livrädd att hamna i ån vilken sekund som helst. Kom till Fastighets, ingen nyckel där inte. Vidare till Jeppis. Hem och lasta av lite grejer, vattna blommorna osv. Sen skulle jag sätta ner sätena i bilen för att få in cykeln. Kämpade i 20 minuter och var arg och svettig, men ingen lycka. Gav upp och for till E&Y och städa. P kom med nyckeln åt mig, och informerade att jag inte ens hade behövt städa denna vecka, utan först nästa... Direkt vidare till AK när jag var klar. Som tur var det rent och tog inte alls länge, och som tur part 2 så var O där och kunde hjälpa mig att få ner sätena. Hämtade cykeln, via Nykaabi, och sen tillbaka till Årvas.
Hade egentligen tänkt åka på zumba för första gången på några veckor också, men tror nog det var bra att jag skippade! Hade väl dött halvvägs igenom passet..

Nu sitter jag här. Kalle kollar Sons of Anarchy och äter godis. Jag ska koka en kopp te och dra täcket över huvudet tror jag. Känns lite som det behövs just nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar