9 oktober 2012

Vikovill

Ja, som vi brukar säga på dialekt, så är jag ganska "vikovill" just nu. Alltså jag vet inte riktigt vad det är för dag... Igår var det ju måndag, så idag torde det ju vara tisdag. Men eftersom jag var ledig igår, så känns det ju förstås som måndag först idag. Nå, det blir ju fredag, helg och Årvas snabbare då i alla fall!

För tillfället sitter jag här och fördriver tid medan jag fixar ugnsgrönsaker/rotfrukter. Luktar som om ugnen skulle behöva få sig en omgång igen... Suck. Hade tänkt käka med sallad och laxsås. Sen är det städning som gäller här i hushållet. Golven är smutsiga, vessan är äcklig och dammet börjar söka sig fram lite här och där. Dessutom föreställer jag mig att om jag städar denhär veckan så får jag ta det lugnare nästa vecka, och behöver alltså inte skrubba som en galning inför "flytten" till Årvas.
Ikväll ska Tees och jag ut på en promenix, och sen får vi se om jag orkar dansa ett pass zumba också. Egentligen vill jag ju på zumba toning 16:15, men intalar mig själv att gårdagens svettbomb till pass fick räcka för början av denhär veckan... Antibiotikakuren har jag ju i princip glömt bort redan.. Borde också läsa på engelska ordprovet som vi har på torsdag. Sitter bara och mantrar för mig själv att jag är så bra på engelska att det kommer gå som smort - men har lite på känn att dessa akademiska termer och övriga konstiga ord kanske inte finns i min ordlista från förr.. Hmm. Nåja, jag är ju en kvällsmänniska, så kanske det blir min "bedtime story" ikväll då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar