27 oktober 2012

Roadtrip

Steg upp nollsexhundra i morse. PÅ EN FAKIN LÖRDAG! Åt en portion gröt med kanel, hoppade i kläderna, plattade håret, och så åkte Kalle, jag och svärfar iväg de cirka 300 kilometrarna till Mänttä. Dagens roadtrip gick alltså ut på bilaffärer, och hem kom vi x-antal timmar senare med en "ny" Mercedes åt Kalle. Nu återstår bara att få registrerat bilen här i landet, så på måndag ska vi till tullen i Vasa och fixa lite papper and shit. Sen hoppas vi den går genom besiktningen också, så är allt frid och fröjd.

 En glad gubbe i sin nya bil!
 Jag försökte vara positiv på bild fast jag egentligen hade sjukt i ryggen och det strålade ner i benen, och jag var trött för att jag håller på att bli förkyld..
 Så otroligt vackra landskap såg vi på vägen!
(Kalles papi i gula Peugeoten)
 Körde halva vägen på nån liten skit grusväg. Mysigt var det!
 "Hej mitt vinterland" spelade i huvudet...
Här har ni den, fortfarande ren och fin. När vi kom hem var den mera brun än silver...
Stannade vid Neste i Ähtäri och käkade på KotiPizza. Fick ääntligen min efterlängtade burgerpizza, med fiberrik botten, of course..

Nu ligger jag här i soffan och vilar ryggen. Är fruktansvärt trött, fast jag i princip sovit 4h i bilen idag. Har inga storslagna planer för kvällen heller, inte ännu i alla fall. Kalle är småningom påväg till Kantlax för att öva med bandet. Själv ska jag för det första försöka lista ut hur jag ska komma mig upp ur denhär soffan... För det andra? Tja, spela The Sims hade jag tänkt mig.
Trevlig lördag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar