1 oktober 2012

October love

Testar "instantphoto" här på Blogger.. Blev kanske inte sådär jättelyckat!

Kan inte riktigt fatta att det är första oktober idag. Jag menar, vart försvann september? Och augusti? Ja hela sommaren?! Tiden rusar iväg, klockan till Karibien bara tickar neråt, och jag är lååångt ifrån i form. Så därför tänker jag ikväll trotsa det faktum att jag fortfarande är en gnutta förkyld, och åka iväg på zumba. Förstår inte hur jag överlevt i två veckor utan att träna! Det är faktiskt ett under att jag bara mentalt klättrar lite på väggarna, och inte river mitt hår, eller liknande... Nå, idag är träningen back on track! I alla fall hoppas jag det. Börjar nog gråta om jag måste fortsätta vila.

Idag hade vi alltså en riktigt lång och tung skoldag. Halv nio till strax efter fyra. Dubbelföreläsning matte. Mediepedagogik (okej, vi kollade faktiskt lite Pettson och Findus, men vi måste ju recensera det också!) och tillslut musik. Men faktiskt är jag inte så trött som jag hade förväntat mig... Så hoppeligen håller jag på riktigt på att bli friskare nu. Känner mig inte lika degig som vanligt i alla fall, och det är ju bra.

Inte mycket annat på agendan idag.. Svepte ihop tonfiskomelett och sallad när jag kom hem. Åkte sen iväg och handlade till Cittari. Tycker fortfarande att jag är jättebra på att handla - det blir alltid mycket billigare än det "borde" bli. Sen har jag datanördat. Och lyssnat på lite musik. Och konstaterat att jag tycker ganska mycket om oktober. För det brukar hända massa trevliga saker då. Fast det är mörkt ute så är det rätt mysigt, speciellt att ta en kvällspromenad, eller att ha ljusmys framför tv:n. Tycker definitivt bättre om oktober än om november. Den månaden kunde vi nog skippa på året, tycker jag...

Nu ska jag sluta babbla och packa zumbaväskan. Time to parteeey!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar