22 oktober 2012

Nya utmaningar

Och så har jag då avklarat min första dag på praktiken. För den som inte hänger med i svängarna ska jag alltså vara 2,5 veckor på förskolan här i Oravais. Kommer nog trivas riktigt bra, har jag på känn. Och såhär får man inte egentligen säga, men fasen vad skönt med bara fyra timmars dagar... Hinner ju med lite annat på eftermiddagarna då också!

Blev lite förskräckt i morse när jag fick skrapa rutorna på bilen. Kallt har det blivit också. Snart är vintern här... Någon pratade om att det lovats snö till torsdag. Hujedamej ändå. Missförstå mig rätt, jag älskar vinter. Tycker snö är härligt, och jul är den mysigaste högtiden på året. Men snöslask och svartis och -25 grader får nog gärna lämna bort för mig. 1m snö och -5 kunde det vara december-februari. Då skulle jag vara nöjd!
Har också funderat en hel del på det faktum att jag inte kommer fira jul hemma i Finland i år. Första gången i mitt liv som jag gör något annat än firar med nära och kära.. Nå, allt ska ju provas! Tror nog knappast det går någon nöd på oss där vi ligger och steker under den Karibiska solen den 24. Mmh.. Och ja! 61 dagar kvar idag. Fatta! 61, 2 månader! Kommer att gå såhäär snabbt, och plötsligt står vi där på flygfältet... Can't wait!

Känner att jag är lite hungrig nu, tror jag ska fixa mellanmål och sen vila här på soffan tills gubbarna kommer hem. Huvudvärken smyger sig på... Blä.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar