15 oktober 2012

Ny vecka, nya trubbel

Hade alarm 7:45 och ringde åt naprapaten. Fick en tid till klockan elva, och fick alltså sova vidare två timmar till. Steg upp, fixade mig, käkade frukost, tog mitt pick och pack, och hoppade i bilen. Dagens dom var alltså: Disken som varit i kläm har på något sätt lyckats börja sticka ut, och därav mina ryggsmärtor. Fick vara med om en elektromagnetisk behandling, och sen försökte han knäcka tillbaka ryggen. Det gick bara i höger sida, vänster var troligen inflammerad redan så det gick inte att göra något åt den saken längre. Blev tejpad och fick order om att käka Burana minst tre gånger om dagen, och bara ta det lugnt. Inget ansträngande, inget stretch, ingen gymnastik av något slag.. Inte ens promenader. Så i princip är det att ligga som gäller för mig nu åtminstone fyra dagar framåt.

For till skolan efteråt. Plågade mig igenom matrast och en lektion barns språk. Sen hade vi ännu gitarrlektion i nästan en timme. Var lagom mörbultad efteråt... Åkte direkt iväg till Citymarket och handlade. Som tur ska jag ju bara vara här i Jeppis tills onsdag eftermiddag, så blev inte så mycket att handla. Kom mig hem. Matlusten och orken räckte till: karelska piroger med smör och kokta ägg samt en skål fil med banan. Woho liksom. 
Nu ligger jag här och snookar och försöker lista ut hur jag ska kunna/orka göra skolarbeten. Nå, något måste jag ju fördriva tiden med.. Kan nog hända jag får fel i huvu om jag ska kolla Roswell eller film tills klockan elva ikväll.

Sorry att detta bara blir en klagoblogg, men har faktiskt inte så mycket positivt att komma med just nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar