1 oktober 2012

No pain no gain

Tror inte det finns många känslor som klår den som infinner sig i min kropp just nu. Nytränad. Nyduschad. Nyligen druckit en supergod ProFeel kakao-proteindryck. Pumpade muskler och en otroligt skön känsla i kroppen. En liten värkande känsla i vänstra sidan av korsryggen. Men jag tror faktiskt att jag lyckades zumba bort den värsta förkylningen! I alla fall känns det så just nu. Hostan borträknat, of course... Den kommer nog aldrig ge sig.
Var alltså på första zumbatimmen på två veckor. Har ju mest legat här hemma och slaggat på soffan, bortsett från några ynka promenader. Så ni kan gissa om det brände lite i benen idag när jag dansade på! Detdär med att ta det lugnt är jag ju som bekant inte sådär jättesuperduper huippu bra på heller... Heh. Man kan väl säga att jag gav 80% mot vanliga 120. Men fa-haa-an vad jag känner mig bra nu! På topp, alltså!

Ska krypa ner i soffan i min OnePiece som näst, med två goda ägg-kräftost minihiilari och en stor rykande kopp te. Några avsnitt Roswell och sen lite bok, tänker jag mig. Åh, min måndagskärlek är tillbaka!

 Vet att inte bilderna gör rättvisa, men ni skulle se mina benmuskler just nu alltså! De är så uppumpade så man kunde tro att jag är Arnold Schwarzenneger. Kanske inte på 80-talet, men -90 i alla fall. Fniss.

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. haha jo, bruk nog ha ganska ådentliga beinmuskler annås å, men gårdagen va no verkligen na utöver he vanliga :D

      Radera
  2. Finns int nå bättre än tå beinen siir ur som Arsakas efter att man ha träna! :D

    O hey, rolit att ryggin håller ihop igen :D men take it easy en stund till så an int kraschar igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. man känder se faktiskt ganska boda ;)
      yes, he va jättehärlit ti få träna igen! men tänker no ta e liti fösiktit tiföst å itt kör åpå i 200.. finns jo en risk ja får ligg hejm ti jul tå!

      Radera