24 oktober 2012

Miss it

 Trodde nog aldrig att jag skulle säga dethär.. Men jag saknar att springa! Idag när jag traskade hem från dagis i strålande oktobersol kände jag riktigt hur det spratt till i benen. Skulle mycket gärna ha kastat av mig några lager kläder, dragit på mig springskorna och stuckit på en runda. Like in the good old days... Men sen kom jag på, att det finns faktiskt en möjlighet att jag ALDRIG nånsin mer i hela mitt liv kommer att kunna sticka ut på en springrunda. Och vet ni, jag blev faktiskt lite ledsen.
Varför? Jo, ser ni för att jag har en slags avlägsen teori om dethär med mitt ryggskott. I princip har jag ju haft lite känningar i ryggen hela halva sommaren. Trodde att det kom av Kalles skarpa säng i kontrast till min supermjuka hemma i Jeppis. Men sen slog det mig plötsligt när vi var på höstfesten i Kimo, och Vincent påpekade att när man har ryggproblem kan man inte springa, för att diskarna kläms åt då. Vad är det enda jag har gjort i sommar som jag aldrig nånsin har gjort förr, som kunde tänkas belasta ryggen? Just det, sprungit. No shit Sherlock! 
Men som sagt, det är bara en teori. Den andra teorin är att jag blivit för fet igen, för det var ju faktiskt senast när jag var såhär stor som jag hade ryggproblem senast. Fast då sträckte jag ju mig, i och för sig... Nå, vem vet. Det enda jag vet är att jag innerligt hoppas att det inte fortsätter såhär resten av livet.

Men ja... mest av allt saknar jag förstås zumba. Vad skulle jag göra om någon sa åt mig att jag ALDRIG nånsin får hålla på med det mera? Tror jag skulle lägga mig ner och dö.

2 kommentarer:

  1. Farsan had jo ryggproblem (i sluti på 1990-tali) o han ha int sprungi nå sen an vart operera fö diskbrock. Föri he va an no ut o spring nu som då.

    Ja vill int påsta att tett ryggproblem kommer från springase, men som do sjölv sa så kan e no ha nå me he att göra - tyvärr :/ Hoppas e reider upp se!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jo ja har no fundera å fundera va he sko ha kona koma åv. ja va jo entå ut å spring ein gang i vikon heila somarn, å tidigari i livi har ja jo ongefär sprongi 1 gang i åri.. så risken e väl no stor att he ha börja tär! :/

      Radera