8 oktober 2012

Ledig måndag

Har haft en riktigt skön måndag hittills. Gick och lade oss tidigt igår, så när jag vaknade 9:30 i morse var jag faktiskt riktigt utvilad och pigg. Förutom en bankande huvudvärk då men... Packade ihop mina saker, datanördade en stund, och så fixade jag ihop lite käk. Styrde kosan mot Nykaabi, och for ut en sväng med Elli. Riktigt skön början på dagen! Duschade och satt och läste tidning hemma i Jutas en stund, och sen åkte jag vidare hem till Jeppisstaden.
Började med naprapatbesök. Ryggen har blivit mycket bättre, och småningom kanske jag kan börja leva "normalt" igen... Dock varnade han att om jag inte låter ryggen vila nu, och om vi inte kollar upp den lite nu som då, så kommer jag i framtiden att få diskbråck. Och det vill väl ingen ha! Så om en månad igen då... Blev ordinerad att göra 3 halvsitups 3 gånger i veckan. Får också dansa zumba och rida och promenera, men annars ska jag ta det ganska lugnt med träningen.  Så suck, dit for mina aktiva två månader inför resan.. Nåja, hellre lite knubbig än "förlamad" i ryggen på resan!
Åkte hem och slängde av grejorna, skrev handilslisto och åkte iväg till Prisma. Back home blev det fil med jordgubbsmos och banan samt två surskorpor med ost och gurka, för att jag inte alls hade lust att koka.

Nu sitter jag här och babblar, fast jag borde göra skolarbete. Har börjat på, så riktigt mycket har jag faktiskt inte kvar att göra. 20:00 blir det sedvanligt zumba, och efter det är det väl soffan och Roswell som gäller då igen! Måste säga att jag är nog lite av en sucker för rutiner...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar