10 oktober 2012

Keskiviikkopuuhaa


Tjaba. Har ju glömt att visa att jag äntligen har klippt mig! Syns väl inte så bra nu när jag har uppsatt håret.. Men det blev definitivt kortare och mindre burrigt. Behöver inte använda halva geléburken och halva sprayflaskan längre...

Har varit i skolan mellan halv nio och två idag. Började med bild & form, fortsatte med mediepedagogik, sen matrast med stubimöte och sitzplanering, och efter det har födelsedagsbarnet Sandra (grattis igen!) och jag fixat med lite pararbeten.
Kom ganska nyligen hem, och borde läsa ett varv på engelska innan jag börjar på med maten. Som ni kanske förstår så lockar dethär med plugg inte alls... Blir så himla frustrerad på hur mycket ord det är vi måste kunna tills morgondagens ordprov, och hur lite av de orden vi nånsin kommer att ha användning av. Helt idiotiskt att plugga 300 ord, som man kommer ihåg 30 av sen när man stiger ut ur klassrummet...
Dagens mat hade jag tänkt att ska få bli fullkornspasta med skinksås. Sen är det bara att traska iväg till AK för veckans städning, och så hem igen, plugga, och sist soffhänga med New Girl och Roswell.

5 kommentarer:

  1. Åh, New Girl e så bra!! Siir allti fram emot onsdagar så man kan koll nyast avsnitti åv säsong 2 :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. jo he e no jättebra serie :D
      blir bara så störd tå ja itt får ner na text ti nya säsongen...

      Radera
    2. Jå he e faktist liti irriterand..

      Radera
  2. Jaa'a er int e skoj me enbart minnesträning?? Vi ska ha artkännedomstent i biologi me 300 växter å djur varav e komber 30 åv (15/15). Man kan ju fråg se va pointen e me he???

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja alltså ja föstår itt riktit ho tankegångan gar... va ere fö vits ti lär se na som he entå it e na vits ti veta san!?!? ja fösöka sorter ut ti orden som ja no i princip kan från förr, så he vart väl bara 200 ord ti plugg på tisist........

      Radera