10 oktober 2012

Kauhava

 På söndag körde vi i Kauhava. Eftersom tävlingarna var dagarna efter varandra, så hade vi lite bilbrist.. Det blev alltså så, att vi alla tre (jag, Kalle och svärfar) körde med samma bil - Asconan.
 Jag var först ute i damklassen.
 Regnigt och lite klottigt..
 Gick väl helt okej för mig. Vi var inte speciellt många deltagare, bara 7st, så det var alltså bara en som inte kom sig till A-final. Lyckades brassa mig till en 4:e plats, så helt nöjd fick jag vara!
 Sen var det Martins tur att köra i allmänna klassen. Inga större framgångar där inte..
 Tyckte det såg coolt ut när Jonny hade igång bilen och det vibrerade så att vattnet hoppade på taket...
 Faktiskt inte så smutsiga bilar som man kunde tro!
 Svärfar hinner inte riktigt med. Klottigt? Regnigt? Neheej.. 
 Såhär såg i princip hela dagen ut: När det var uppehåll så kom det genast mörka moln igen.. Suck.
 Sist men inte minst var det Kalles tur i EVK. Vid dethär laget hade min kamera blivit så fuktig och slut i batteriet, att det inte blev många bilder alls.. Gick väl egentligen inget vidare för Kalle heller, så det var väl inte så mycket att fotografera.
En sak som var positiv med dagen var alltså att 1. jag fick pris 2. vi fick behålla bilen 3. vi fick en ny bil, en Mazda (sorry, inga bilder finns ännu) 4. tävlingen slutade ovanligt tidigt och vi fick åka HEM.

Så är det alltså bara att vänta ett halvår tills nästa tävling då..
Hoppas tiden går fort!

1 kommentar:

  1. Sv; Tack så myki! :D
    Så sant, man vejt jo int va man e kapabel till förrän man har prova!

    SvaraRadera