9 oktober 2012

Jurva

Blev inte särskilt många bilder tagna i helgen, om man jämför med hur ofta jag brukar vara framme med kameran vanligtvis på varmanstävlingar. Orsaken? Tja, 1. det ösregnade 2. kameran fick fuktskador och slocknade alltid när jag skulle fota nåt 3. batteriet laddade tillsist ur. Så ni får klara er med det som finns!

 Undvek att vara utomhus så ofta det gick - Kalle spelade på telefonen, jag läste kurslitteratur.
 Fakin rain!
 Lite översvämning?
 Våra vrålåk för dagen: Kalles & min Kadett, Martins Volvo.
 Här har ni Kalle i allmänna klassen
 Räjnot å sliirot å eländit...
 Sen var det min tur att ladda upp. Suddig var jag!
Det gick väl ganska bra för mig. 6 som blev placerade, och jag var 8:a. Kom alltså inte med i A-finalen, men i sijoituserä 2 (i princip B-final). Så helt assigt var det väl inte!
 I ett skede var jag och krockade in i en som hade snurrat runt. Framskärmen tyngdes då in i hjulet för mig, och det var inte så enkelt att styra längre.. Därav den dåliga prestationen.
 Sen var det Kalles tur igen, i EVK. För honom ville det ju inte samarbeta alls, inte i någon av klasserna...Vindrutetorkarna slutade att funka, och sen gick bilen sönder när han kom sig utanför banan.. End of story för honom då alltså.
 Ajaj!
 För svärfar gick det nog inget vidare heller.. I sitt sista heat blev han knuffad så att hjulvinklarna for åt pipsvängen på Volvon. Och så var det end of story där också...
Efter en lång och regnig och kall och eländig dag var vi glada att i alla fall få behålla båda bilarna. Det var nämligen 20 utomstående som hade budat på min och Kalles bil.. Och för andra gången under min varmanskarriär fick jag bilen tillbaka i mitt eget namn
(fattar ni inget, så kom ihåg att erbjudandet om att skriva om hur allt går till fortfarande finns kvar).
Ja... och sen skulle vi ju lasta bilarna. Som båda hade spärrande hjul. Så det behövdes "lite" hjälp! Tillslut fick vi i alla fall lastat, och kom oss hem. Ni kan inte ana hur skönt det var att slänga sig i säng under ett varmt täcke efteråt! Somnade på typ tre sekunder.

2 kommentarer:

  1. kan du föklar ho ede bjudasi på dömde bile gar till fö he fattar ja int nagnag :P Tycke faktiskt he e intressant att läsa å si tå du a ve på tokode tävlinga men ede budasi på bile ha ja alde fatta :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. he kan ja nog ta å skriv ett inlägg om :) finns jo en heil deil "regler"...

      Radera