18 oktober 2012

Höstlov

Åh vilken tur det var att vi har höstlov just denna torsdag-fredag. Hade ju inte kunnat passa bättre! Fick sova länge (steg upp 10:30), göra god frukost/lunch: äggröra med saltkött och champinjoner och sitta och bläddra i VBL i lugn och ro. Nu ska jag slappa här i soffan en stund innan jag tar mig i kragen och börjar på med kurslitteraturen inför praktiken. Igår råkade jag också börja spela Angry Birds här på nätet... Big mistake. Kan ju inte sluta nu, fastän jag alltid känt ett slags hat för detdär töntiga spelet. Nå, det brukar ju gå sådär för mig. När något är riktigt inne irriterar jag mig sjukt mycket på det, men sen när jag låtit det smälta en stund så fattar även jag tycke för det. Gäller oftast klädesplagg som är i mode men...

Vad tycker du om Angry Birds? Najs eller bajs?

Hur är det med ryggen idag då? Tja, jag tog ju en såndär "drogtablett" igårkväll runt klockan nio. Blev utslagen och somnade fem minuter efter att jag lagt mig i sängen (tar alltid minst 30 för mig, hur trött jag än är). Sov bra. Sov länge. Kände efter i ryggen och tyckte att dethär är ju lovande, men hade gårdagens lurendrejeri i åtanke. Steg upp, och kände faktiskt inte så mycket. Har inte behövt ta nån medicin ännu, och hoppas att jag inte ska behöva göra det heller. Önskar så innerligt att dethär ska bli bättre av sig själv, så jag inte behöver hålla på och springa till läkare och naprapater och fysioterapeuter stup i kvarten... Men, man ska ju inte ropa hej förrän man är ute ur skogen! Det om något har jag fått lära mig denhär hösten..

7 kommentarer:

  1. Pröva Angry Birds ett tag på telefon, men tröttna fort. Däremot e ja int så förtjust i alla andra prylar me fåglan på, he e godis å dricka å kramdjur å gud vejt vad..

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja bleiv irriterad redan idag, tå he int had spara he ja spela igår jär på näti. hamna jo ti böri från början ida!
      jo, he e faktiskt irriterand me all kramdjur å he.. nan måtta får e väl va me reklamen!

      Radera
  2. Det var länge sedan jag har hunnit kika in på din blogg, men va fin layout du har :D :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. oj tack :) e no riktit nöjd! he e så sällan ja orkar engager me ti knåp me na nytt...

      Radera
  3. Antar att do ska vara på praktik i Årvas etsom do ska bo på brännbergskärr? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. yes, ska vara på praktik på förskolan 2,5 vikor :)

      Radera
    2. Uu, låter intressant! :)

      Radera