5 oktober 2012

Frikin rainy friday

Ja, var ska jag börja. Denhär dagen blev ju kanske inte riktigt som jag hade tänkt mig, kan man väl lugnt säga. Vaknade 07:20 av ett meddelande av Nina. Elli var tydligen fortfarande utan sko, och sen behövdes det städhjälp. Sov vidare till 8:50. Plockade och diskade och packade och grejade... Iväg till Canorama på möte angående Stubi's kopieringsmaskin klockan 10. Åkte sen iväg mot Nykaabi i ösregnet. Började med att sopa och skura ett höghus. Lunchpaus, tänkte utnyttja det att Kieu sålde vårrullar på torget. Nope, vårrullarna tog slut precis när det var min tur att beställa... Åkte iväg till Fastighetsservice, käkade en proteiinirahkarae och en banan, och åkte sen tillbaka in till stan. Vårrullar fick jag äntligen, och så satt jag och kalasade på dem i trapphuset. En gammal tant fnissade lite åt mig. Städade fyra höghus, och så åkte jag till hallen och tog en kort kaffepaus, innan jag styrde kosan mot Årvas. 4,5h jobb idag alltså.

Nu sitter jag här i Brännbergskärr och vet inte hur jag ska orka denhär helgen. Känner mig som en klubbad säl för tillfället, och det ända jag kommer vilja göra idag är att ligga på soffan (och det ända vi borde göra idag är att måla bilen, lasta, packa saker...). Har i alla fall satt igång en tvättmaskin, så grattis till mig... Lite orka finns det tydligen kvar. Ingen hemma här heller, och klockan är snart fyra, dvs. gubbarna kommer från jobbet och förväntar sig nån slags mat. Vet inte om det är bättre att jag stressfixar makaroner och maletkött, eller om jag sitter här och sover när de kommer hem. Kan faktiskt inte avgöra det just nu.
Imorgon ska vi till Jurva, vilket betyder tidig väckning och en lååång kall dag utomhus. Men du får ju vila på söndag i alla fall, tänker ni. Men nehej! Då ska vi till Kauhava, dvs en likadan dag. Tackar Gud och alla hans änder för att jag är ledig på måndag i alla fall, och inte behöver göra något förrän klockan 15:15 då jag ska till naprapaten.

Så he va he. Sjuklingen har rapporterat, ni vet att jag lever, och att jag troligen gör det ännu på måndag, även om ni inte hör något av mig förrän det. Trevlig helg! Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar