25 oktober 2012

First snow

Idag har jag varit duktig. Höll en planerad stund för barnen på förskolan. Hittade en fyllegenväg från i somras och tog den på hemvägen. Ritade klart husritningen som gett mig huvudvärk i flera veckor - och det blev bättre än jag föreställt mig! Lekte housewife och plockade ur och i diskmaskinen. Kokade ärtsoppa (okeej, det var burkärtsoppa...) och stekte plättar. Ganska nöjd med vad jag åstadkommit hittills idag! MEN... Planen var ju faktiskt att läsa 50 sidor kurslitteratur och inte greja på med annat. Men nåja, kvällen e ung.. Och oplanerad.

 När jag stod och vispade grädde såg jag plötsligt något vitt som singlade ner från himlen. SNÖÖÖ! Tänkte att "när jag vispat klart ska jag gå ut och fota". Tji fick jag.. Slutade snöa innan jag var klar.
Här har ni dagens jag. Är faktiskt inte sådär sur på riktigt!

Nu ska jag spela Angry Birds, läsa bloggar och slappa i väntan på Kalle. Sen kanske jag läser lite kurslitteratur. Eller ej...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar