26 oktober 2012

Den långa tunga dagen

Här kommer en kort (okej vem försöker jag lura?? ni vet att jag inte kan dethär med KORT) kvällsuppdatering från en sliten bloggerska. Har varit i full gång hela dagen, och känner att jag håller på att bli förkyld nu. Eller i alla fall känns det farligt bekant... Började dagen 08:00, käkade frukost, fixade mig, och traskade iväg till förskolan. Förundrades över att det blev vinter här i landet över en natt (har tagit bilder men orkar inte på något vänster ta mig till kameran just nu). Hade äventyrsbana på jumppa och sen gick hela resten av dagen i ett svisch.

Traskade hem tillbaka. Böt kläder, tog mitt pick och pack, och körde iväg till Nykaabi. Med sommardäck. I blixthalka. Jag körde 90 i alla fall. Det gjorde INTE mina medtrafikanter........ Papi var snäll och böt däck åt mig, och så fick jag sen styra kosan vidare mot Jeppisstaden. Började med naprapatbesök. Blev knäckt både i ryggen och i nacken - och kände mig mycket bättre efteråt. Ordinerades att ta det lugnt ännu i helgen, "men nesta viko får do no göra va do vill". SERIÖST? Va ja vill!? Efter 2 + 2 veckors vilande? Okej, jag fattar att jag ska ta det lugnt först. Men ni vet inte hur lycklig jag blev när jag insåg att jag får (försöka) zumba och motionera normalt igen. Hurra! (Man ska inte ropa hej förrän man e ur skogen, man ska inte ropa hej...)
Sen for jag hem. Pysslade om mina blommor. Ordnade i reklamhögen. Tog med mig lite mera kläder. Åt en proteinkvarg. Tog pantburkarna och for till Siwa (fick 3,35€, wow). Vidare till AK för veckans städning. Eftersom jag inte städade förra veckan så var det ganska smutsigt.. Och tog länge. Trött i ryggen blev jag också.

Runt halv åtta var jag tillbaka i Årvas. Käkade kycklingfilé och sallad, morot med dipp till "efterrätt". Sen har vi kollat 'Seeking a friend for the end of the world'. Ganska mysig film, om än lite tråkig handling. Nu sitter vi i varsin soffa och datanördar. Ska strax slänga oss i säng, det blir nämligen tidig väckning imorgon. Vi ska på en liten roadtrip... Mera om det tomorrow!

Sen måste jag ännu säga en sak. Fick en riktigt rolig "nyhet" idag. Blev riktigt glad och uppspelt. Tänker inte avslöja vad det är förrän det är helt säkert. Men det handlar i varje fall om framtiden. Den närmaste framtiden till och med. Kan ni gissa vad det är?

6 kommentarer:

  1. Ni ska få barn?

    SvaraRadera
  2. för att dra till stort så kanski ni ska fölova er? :D å för att va minde drastisk så kanski typ att du får fara ti na ade land på praktik i vår ? Fast ede som anonym had skriva ifall ni sko få bån så sko no va kul såde *vink vink åt all ja kände, skaff bån så C får en kompis* ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. tyvärr så va int nan åv alternativen rätt.. hede om fölovning ha ja no hört liti vinkvinks om förr å, men får si.. tror itt att Kalle sko koma på he sjölv, it enn i alla fall ;)
      bån.. ska no ha hus föst!

      Radera
    2. he e som me bröllp jär tå ger no vinkar heila tin om att ja tycke vi sko kunna buri gift oss baket snart 4år som fölova ( herregud va läng!!) men he verkar no liti som dött lopp haha :P

      Radera
    3. haha, ja he brukar vara såde.. man måst jo ta e i egen takt :)

      Radera