17 oktober 2012

Another painful day

I min värld är det fredag idag. Kanske mest för att dethär var sista skoldagen this week. Eller för att vi nu är lediga från skolan i 3 veckor, så länge vi är på praktik. Också möjligt att det är för att jag har packat alla väskor och småningom är påväg mot Årvas. Men i alla fall.. Fredag. Inte känns det som onsdag i alla fall!

Trodde att jag skulle komma undan med gårdagens kånkas och diskas på sitzen med att käka Voltaren-tabletter. Hade som vanligt fel... Vaknade upp i morse, tyckte det kändes ok i ryggen. Steg upp, och märkte att jag var om möjligt ännu snedare än igår. Tog ca 5min att gå till wc, som är typ 7m från sovrummet. Varje steg gjorde ont. Försökte stå. Försökte gå. Försökte sitta. Inget funkade. Smällde i mig mera medicin, fixade mig i snigeltakt (tog ungefär 5min att få på sig EN socka) och åkte iväg till skolan.
Litteraturseminarie, hade väl inte sådär väldans långa diskussioner kring boken, men om lite annat där omkring. Min grupp blev klar ganska fort, så jag hann gå upp och renskriva pappret som skulle lämnas in. Sen slutliga diskussioner med hela klassen. Fortsatte med klassresa-möte. Sen hade vi egentligen föreläsning i mediepedagogik, men bestämde att jag inte skulle plåga mig mera. Så halv elva åkte jag hemåt.

Har nu packat alla grejer, som väntar på att bäras ner. Försöker luska ut hur jag ska reda upp dethär... Antar jag får gå ganska många varv, med bara en väska i taget (tacka Gud vetja för att vi har en hiss här i huset!). Har också försökt rensa ur kylskåpet, onödigt att spara sånt som blir dåligt på tre veckor. Det mesta tar jag förstås med till Årvas, får försöka få användning för det där i stället för att slänga bort. Disken väntar på mig också.. Great. Som tur är det inte så mycket!

Tror det är bäst jag slutar gnälla nu, får i mig lite mat och börjar med "operation: få med alla väskor ner till bilen utan att dö av smärta"... Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar